Menu Zavřít

Není Tatra jako Tatra

19. 7. 2011
Autor: profit

Význam značek stále roste. Kofola, Májka, Prim, Budweiser… V zákulisí komerčního světa se tvrdě bojuje o slavné názvy spojené s tradicí, ale i o nové nápady, které by mohly přilákat nás platící.

Není Tatra jako Tatra

Foto: Tatra / Mlékárny Hlinsko

V posledních týdnech se ale tuzemským firmám boj o značku příliš nedaří. Zato se jim nedá upřít jistý smysl pro humor. Jen v červenci zamítl Úřad průmyslového vlastnictví dva zajímavé požadavky. V prvním případě si chtělo rádio Bonton zaregistrovat jako chráněnou značku svižné slovní spojení „posranej život“. Rozhlasová stanice pod tímto heslem láká posluchače, aby navštěvovali její internetové stránky a podělili se s ostatními o své neštěstí. Což o to, konstatování je to zlidovělé a celkem pravdivé, bohužel také nevkusné a vulgární. To byl ostatně důvod, proč úřad žádost zamítl. Dost možná tak předešel hromadnému registrování výrazů, které patří úplně jinam než do éteru.

bitcoin_skoleni

Ještě více mě ale nadchla kauza kopřivnické Tatry, která se pokusila přejmenovat výrobky Mlékárny Hlinsko. Do jisté míry se tomu nedivím. Jmenuje-li se mléko stejně jako náklaďák, vzniká na trhu zmatek, a ten si nepřeje nikdo z nás. Navíc to může jít ještě dál. Zdá se to jenom mně, nebo i Tatranka si trochu zahrává? Možná i ty slovenské hory by si zasloužily přejmenovat, aby neparazitovaly na slavném jméně výrobce nákladních automobilů.

Úřad průmyslového vlastnictví ale rozhodl moudře a spravedlivě, a tak bude i nadále možné popíjet při řízení vozu Tatra mléko téhož jména. A kdyby se to někomu z nás spotřebitelů přece jen popletlo, můžeme si postěžovat ve výše zmíněné rubrice rádia Bonton. 

  • Našli jste v článku chybu?