PRAHA (flp) - Média zveřejnila minulý týden zprávu, že čtenáři by měli za deník Metro – který je nyní nabízen zdarma -platit tři koruny. Šéf stejnojmenného vydavatelství, které list vydává, Josef Šabla však pro týdeník EURO uvedl, že tento záměr se neuskuteční. Popřel zároveň informace, že Metro překročí hranice metropole a stane se konkurencí celostátním deníkům.
Noviny jsou součástí švédské skupiny Metro International, která pod stejným jménem deník vydává v šestnácti zemích ve 25 mutacích a všude list distribuuje zdarma. „Zpoplatnění Metra by proto bylo pošlapáním naší filozofie,“ řekl Šabla týdeníku EURO.
Deník se o expanzi, byť menší, pokusil už loni na jaře - vydavatelé chtěli začít s distribucí Metra i v dalších větších českých městech. Ambiciózní aktivita však úspěšná nebyla. List alespoň v důsledku povodní opustil své hájemství - pražskou podzemku – a kolportéři ho začali nabízet i na radnicích, poštách a tramvajových zastávkách.
Metropolitní deník vychází šest let. Obsah Metra se od jeho vzniku příliš nezměnil, základem je zpravodajství agentury ČTK. Podle nového marketingového ředitele vydavatelství Jana Klápy by se ale měla profilace novin měla brzy více přiblížit podobě, kterou mají v zahraničí.