Ať už jsme to zapomněli, nebo si to jako postkomunistický stát nechceme připustit, závod JSC Avtovaz je stále největším výrobcem osobních automobilů nejen v Rusku, ale i v celé východní Evropě. Na autosalonech se přesto spíše krčí. Páteří postsovětské výroby je stále model Lada.
CAR ART
Ten současný nese označení 110 a s benzinovou patnáctistovkou pod kapotou jezdí maximálně stosedmdesátkou za průměrných 7,5 litru paliva. Za centrum světového designérského vývoje továrnu Avtovaz zřejmě pokládat nelze. I tak se ale snaží. V Ladiných liniích převládá dávno z módy vyšlá „kulatá hranatost“ patrná především u modelu 111, což je verze kombi. Rozpačité jsou i malé hranolovité světlomety. Sledovat současný trend vozů se sportovnějším duchem se Lada snaží u základní verze jen jakousi variantou na decentní zadní spoiler v podobě polointegrovaného křídla na víko kufru. Přesto ale Lada v něčem vyniká. Cenou!
foto: Avtovaz