Menu Zavřít

Neuspěchaný plod krize

16. 9. 2005
Autor: Euro.cz

Test

Pořádný průšvih čas od času nezaškodí. Když začaly mobily Nokia vypadat unyle a jejich podíl na globálním trhu zamířil dolů, přišla finská firma s něčím tak stylovým, jako je N90. Miliardová sekera v Mitsubishi skončila zase nejzajímavějším malým vozem japonského výrobce s názvem Colt v jeho historii.
Dynamicky střižený automobil vyplodila spolupráce s koncernem DaimlerChrysler a v krizi se topícím Japoncům prospěla více. Ačkoliv má Colt základy shodné se Smartem ForFour, svou koncepcí se přibližuje spíše áčkovému mercedesu. Na efektní tvary karoserie navazuje umně ztvárněný interiér osvěžený bleděmodrými průsvitnými plasty, velkoryse prostornou kabinu doplňují vychytávky zdůrazňující její přizpůsobivost. Zadní dělená sedadla lze posunout kupředu až o třináct centimetrů, a přitom se na ně ještě vměstná dospělý člověk. Kromě sklopení se navíc dají i kompletně vyndat, čímž vznikne prostor pro víc než tisíc litrů nákladu. Praktičnost dotvrzuje objemná schránka před spolujezdcem nebo sklopné opěradlo jeho sedačky, pokud někdo stojí o to převážet uvnitř skokanské lyže.
V určitém okamžiku však přestává být pragmatičnost výsadou a stává se ctností z nouze. Vezměte si třeba benzinovou třináctistovku. Jelikož jejích 95 koní slibuje hbité a rychlé cestování, což dokládá jak slušná maximálka, tak akcelerace na stovku za jedenáct vteřin, střet se skutečností je o to tvrdší. Už od čtyř tisíc otáček agregát vyluzuje neměnný a nepříliš sympatický hluk, jako by mlel z posledního, a nutí řidiče řadit dříve. Aspoň že se díky tomu spotřeba pohybuje kolem 6,5 litru na sto kilometrů.
Neuspěchanou jízdu pětidveřovým Coltem podporuje kromě dýchavičného hučení motoru komfortně naladěný podvozek. Přes hrboly se s ním vůz přenáší v poklidu a posádce dopřává pohodlí, jakmile však řidič začne ventilovat svou agresivitu, Mitsubishi pro ni pochopení nemá. Umírněné náklony v zatáčkách se snést dají, horší stabilita povozku při prudkých manévrech a necitlivé, přeposilované řízení jsou však na obtíž. V takovém kontextu působí směšně ambiciózní chromovaná koncovka výfuku stejně jako příplatková šestnáctipalcová kola (za 23 tisíc). Colt sice vypadá s pneumatikami Dunlop SP Sport 9000 působivěji, ve skutečnosti však zhoršují komfort jízdy.
Za necelých 390 tisíc korun vypadá testovaná verze 1,3i Invite jako smysluplná koupě. Disponuje téměř kompletní výbavou, v níž chybí pouze kožené doplňky nebo větší kola. Klimatizace, audio se šesti reproduktory, čtveřice airbagů či imobilizér jsou přitom dostatečným důvodem, aby se člověk naučil nepospíchat.

Mitsubishi Colt 1,3i
Motor zážehový čtyřválec
Objem 1332 cm3
Max. výkon 70 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 180 km/h
Průměrná spotřeba 5,8 litru na 100 km
Základní cena 354 900 Kč

Klady
- prostorný a variabilní interiér
- dynamický design
- příznivá cena

KL24

Zápory
- stabilita
- horší výhled dopředu
- v otáčkách hlučný motor

  • Našli jste v článku chybu?