Menu Zavřít

Nevhodnou kosmetiku odhaluje pomocí umělé inteligence. Český startup Wewell zaujal slovenské investory, zamíří do zahraničí

7. 12. 2022
Doba čtení: 3 minuty
Autor: Depositphotos
  • Česká začínající společnost Wewell vyvinula aplikaci, která má rozšířit povědomí o složení kosmetických výrobků

  • Kromě toho bude schopna uživateli vybrat produkt přímo na míru jeho potřebám. S analýzou jí pomůže pokročilý algoritmus a umělá inteligence

  • Nápad zaujal fond Zero Gravity Capital, který je součástí skupiny Zero One Hundred. V rámci preseedové investice poskytl společnosti finanční prostředky v hodnotě vyšších milionů korun

Kosmetické přípravky patří k produktům, po kterých muži a ženy sahají na každodenní bázi, přesto jen zlomek z nich tuší, jaké konkrétní látky dané výrobky obsahují. Osvětu se v tomto směru snaží šířit startup Wewell, jenž pomocí mobilní aplikace, pokročilých algoritmů a umělé inteligence složení těchto produktů zanalyzuje. Kromě toho umožňuje zákazníkům pořídit si kosmetiku přímo na míru.

V databázi má začínající česká společnost aktuálně více než 450 tisíc kosmetických přípravků a je schopna rozeznat na 20 tisíc různých ingrediencí. K jejich odhalení stačí uživateli naskenovat čárový kód nebo zadat název hledaného zboží. To aplikace následně vyhodnotí a poskytne dotyčnému informace o jeho složení a případné škodlivosti látek.

Výrobci kosmetiky čelí kvůli nedostatku zdrojů z Ruska a Ukrajiny krizi, podraží parfémy i produkty péče o tělo
Přečtěte si také:

Výrobci kosmetiky čelí kvůli nedostatku zdrojů z Ruska a Ukrajiny krizi, podraží parfémy i produkty péče o tělo

„Naší hlavní vizí je poskytnout lidem informace, z jakých látek se skládá kosmetika, kterou denně používají, a do jaké míry jsou tyto produkty kompatibilní s typem jejich pleti. Aplikace dokáže doporučit cenově nejvýhodnější kosmetiku na trhu a také nabídnout výběr produktů pro co nejvyšší komfort při nákupu,“ přibližuje generální ředitel startupu Gurami Jobava.

Společnost vychází z ověřených hodnocení uživatelů a odborníků. Důraz klade rovněž na trvalou udržitelnost produktů. „Jednoduše chceme dosáhnout toho, aby bylo pro zákazníka nakupování kosmetiky co nejvíc pohodlné a aby ušetřil co nejvíc peněz, které by jinak utratil za nekompatibilní přípravky,“ dodává.

Příští rok zahraničí

Myšlenka sdílet recenze a hodnocení nezávadnosti kosmetických produktů se Jobavovi a druhému spoluzakladateli Vladimíru Pečenému začala v hlavě rodit už v roce 2020. Firma pak vznikla o rok později. Vloni byla spuštěna i aplikace, která je aktuálně dostupná jak v App Storu, tak v Google Play, a to pro český i slovenský trh. 

Příští rok startup plánuje další inovace a mimoevropskou expanzi. V ní má firmě pomoci preseedová investice v řádu vyšších milionů korun. Tu získala od fondu Zero Gravity Capital, který je součástí skupiny Zero One Hundred. Peníze Wewell využije také na personální rozšíření týmu a vývoj nových funkcí.

Touha po troše luxusu nutila Američany během pandemie utrácet. S vysokým zájmem o prémiové parfémy šly prudce nahoru i jejich ceny
Přečtěte si také:

Touha po troše luxusu nutila Američany během pandemie utrácet. S vysokým zájmem o prémiové parfémy šly prudce nahoru i jejich ceny

„Líbí se nám, že Gurami a jeho tým dokážou realizovat pokročilou algoritmizaci a skrze expertní chemické rozbory a datovou analytiku nabízet klíčové informace o produktech. Wewell má tak všechny předpoklady nabídnout chybějící personifikovanou službu při lukrativní monetizaci,“ komentuje Vít Hanuš, partner Zero One Hundred.

Nezávislost společnosti pak podporuje fakt, že není propojena s žádnou značkou, která kosmetiku vyrábí. Na celý proces vyhodnocování informací navíc dohlížejí externí dermatologové, biotech inženýr a chemik s kosmetickým zaměřením. V samotné aplikaci, která nedávno pokořila 75 tisíc stažení a 65 tisíc registrovaných uživatelů, se nenachází ani žádný placený reklamní obsah.

bitcoin školení listopad 24

„Nově chceme databázi ještě víc rozšířit prostřednictvím samotných uživatelů, kteří budou mít možnost sami přidávat nové produkty,“ tvrdí Jobava a dodává, že v rámci aplikace mohou zájemci využít i live support chat.

Ryor vyrábí už 30 let českou kosmetiku a nezadlužuje se. Za koronakrize se to vyplatilo
Přečtěte si také:

Ryor vyrábí už 30 let českou kosmetiku a nezadlužuje se. Za koronakrize se to vyplatilo

Aby informace pro uživatele byly co nejpřínosnější, musí každý při registraci vyplnit dotazník navržený dermatology a odborníky na chemické složení kosmetiky. V rámci něj dotyčný poskytne údaje o odstínu, citlivosti pleti a případné nesnášenlivosti látek. Algoritmus následně vytvoří pleťový profil uživatele a při každém hledání kosmetického produktu vyhodnotí, jestli jsou ingredience v něm vhodné pro daného uživatele, nebo by se jim měl naopak raději vyhnout.

  • Našli jste v článku chybu?