Adidas-Salomon
Frankfurt (Reuters)– Světová dvojka mezi výrobci sportovního zboží, německý koncern Adidas–Salomon, zaznamenal v loňském roce dvacetiprocentní pokles zisků. Vedení firmy tyto smutné výsledky zdůvodňuje vysokými výdaji na rozvoj a vývoj.
Adidas loni ohlásil změnu strategie, rozhodl se dohnat, co zaspal. Znamená to více přiblížit sportovní oblečení volnému stylu městských oděvů. Všechny sportovní firmy totiž pochopily mnohem dříve, že oblečení, které nebude reflektovat to, co právě rádi nosí mladí lidé, bude prakticky neprodejné. Proto dnes většina těchto firem nabízí velice podobné oblečení vycházející z on–line bruslení, snowboardingu a podobných „free sportů.
Obrat se za loňský rok paradoxně zvýšil o devět procent na 5,8 miliard eur, což je vůbec nejlepší výsledek v historii společnosti. Tento růst zdůvodňují analytici tím, že rostlo celé odvětví sportovního zboží. Akcionáři Adidasu letos v květnu dostanou stejných 0,92 eura na akcii, jako tomu bylo v loňském roce. Adidas měl navíc velké marketingové výdaje na loňské olympijské hry v Sydney a na evropský šampionát ve fotbale.
Pro letošek počítají šéfové Adidas–Salomon s růstem až o patnáct procent. Tvrdí, že to bude možné díky rozsáhlé restrukturalizaci. Adidas má totiž už od letoška nabízet kromě sportovních modelů i městskou konfekci. Rozhodl se konkurovat takovým výrobcům textilu, jako jsou Gap nebo Polo. Díky těmto řadám se prý firmě podaří oslovit mladé lidi, a to by mělo následně vést i k nárůstu zájmu o nové čistě sportovní oblečení.