Stále vypadá celkem drsně. Nissan Pathfinder ani po faceliftu nepřišel o charakteristický vzhled. Ještě více respektu by mu však mohl přinést nový naftový šestiválec...
Foto: Nissan
Pathfinder se tak trochu vzpírá současným trendům. Na rozdíl od většiny ostatních SUV si zachovává nejen přísný výraz, ale také se vzhledově nepodbízí. Ostře řezaná karoserie nevypadá bůhvíjak rafinovaně, určitě se nebude líbit všem. V tomhle velký Nissan trochu připomíná Land Rover Discovery. A stejně jako on si Pathfinder věří nejen na silnici, ale i v místech, kde se na pevný a stabilní povrch nelze spolehnout. Tenhle Japonec totiž zůstává věrný tradici terénních předků Patrolu a Terrana.
Hranaté je dobré
Hledání toho, co facelift přinesl, vyžaduje trochu trpělivosti. Ale změny tu jsou. Přední nárazník je výraznější a mohutnější, nová je optika xenonových světlometů, mírně přepracovaná je i maska chladiče. Masivněji působí zadní nárazník. Hrany pořád jasně vládnou. Drobnosti se změnily také uvnitř. Potěší větší a praktičtější úložné prostory a hodnotněji vyhlížející materiály. Kdo ale čeká vyloženě luxus, bude asi zklamaný. Kvalita zpracování taky není nejlepší, občas nějaký ten plast „zaskřípe“. Trochu cviku vyžaduje zvláštní ovládání multimediálního systému Nissan Connect Premium.
Na co jsem si ale opravdu nemohl zvyknout, je nedostatek prostoru nad pedály. Nemám nikterak obří chodidla, přesto jsem špičkami bot zadrhával o kryt – především nad ovládáním plynu. V samotné kabině jinak není s prostorem problém, je ho dostatek vpředu, vzadu i v kufru. Zavazadelník je navíc snadno přístupný. Bohužel také nebezpečný. Tedy vlastně jeho víko. Při zavírání klade příliš velký odpor, a to i v okamžiku, kdy musíte pustit jeho madlo. Hrozí tak, že ruku od zápěstí necháte po zavření uvnitř. V kufru najdete i třetí řadu nouzových sedaček.
Nissan Pathfinder 3.0 V6
motor vznětový šestiválec objem 2 991 cm3 max. výkon 170 kW (230 k) max. rychlost 200 km/h max. toč. moment 550 N.m z 0 na 100 km/h 8,9 s spotřeba 9,3 l/100 km cena test. modelu 1 355 318 Kč
šestiválec mu sluší
Nejvýraznější novinkou u faceliftovaného Pathfindera je možnost vybrat si pod kapotu nový šestiválcový turbodiesel o objemu tří litrů. A jeho schopnosti určitě oceníte: Dosahuje výkonu 230 koní a maximální točivý moment 550 N.m je k dispozici mezi 1 700 a 2 500 otáčkami. šestiválec ale o sobě zároveň dává slyšitelně vědět, na čemž má vinu i nový sedmistupňový automat. Často totiž drží otáčky výš, než je nutné, a neřadí. A občas zazmatkuje s výběrem toho pravého stupně. Až na výše popsané problémy je ale svezení celkem příjemné. Samozřejmě Pathfinder je pořádný kus auta, v zatáčce se bezelstně naklání, ale přitom slušně drží stopu a s přehledem překonává případné nerovnosti.
Po opuštění silnice se projeví tereňácký rodokmen, Nissan působí sebejistě a díky robustní konstrukci a modernímu pohonu všech kol zvládne opravdu leccos. Navíc může pomoct i redukční převodovka. Dalo by se říct, že Pathfinder je spíš než SUV terénní auto, které nezklame ani jízdními vlastnostmi i na silnici. Spotřeba se po konci testu pohybovala kolem 9,5 litru, což není na takové auto vůbec špatná hodnota.
Nissan si za výkonný šestiválec a nový sedmistupňový automat ale nechá zaplatit. V6 je totiž k dispozici jen v nejvyšší (a opravdu bohaté) výbavě, která začíná na ceně 1 229 000 korun. A to není zrovna málo…