Menu Zavřít

Nissan Qashqai +2: Opravdový univerzál

19. 12. 2010
Autor: profit

Kompaktní crossover od Nissanu s podivným názvem (jméno je inspirované íránským kmenem Kaškajů) nedávno prošel modernizací.

Foto: Nissan

Kromě toho se objevila verze s prodlouženým rozvorem, která vůz posouvá směrem k rodinným MPV a jmenuje se Qashqai +2. Označení „+2“ přitom značí, že auto nabízí o dvě místa víc. Tedy spíše chce nabízet. Ale o tom až později.

Vzhled přísnější, vnitřek milejší

Facelift sympatickému Japonci prospěl. Získal sice trochu přísnější, zato ale sportovnější a vyváženější vzhled. Už nepůsobí tak vyplašeně jako starší bráška. Drobné změny se udály i uvnitř vozu. Potěší především přehlednější přístrojová deska, která navíc uvolnila více místa palubnímu počítači. Jinak celková funkčnost a ergonomie zůstaly na dobré úrovni. To samé platí o vnitřním prostoru, jenž nabízí pohodlné cestování i na zadních sedadlech. Zklamáním je však „třetí“ řada pro pasažéry. Dvojice sklápěcích sedadel umístěných v podlaze kufru je totiž opravdu nouzová. Ani přístup k nim není snadný. Z výhody „+2“ tak zůstává snad jen větší zavazadelník.

K sedadlům mám pak ještě jednu výtku. Ta přední mě po chvíli začala tlačit, výsledkem pak bylo věčné vrtění a hledání lepší pozice. Marně, musel jsem si zvyknout.

Nissan Qashqai +2 2.0 dCi

motor vznětový čtyřválec

bitcoin_skoleni

  • *objem 1 995 cm3 max. výkon 110 kW (150 k) max. rychlost 189 km/h max. toč. moment 320 N.m z 0–100 km/h 10,5 s spotřeba 6,8 l/100 km cena test. modelu 733 500 Kč Opravdový crossover Qashqai +2 je opravdu univerzální auto se všemi výhodami i nevýhodami. Ve městě se hodí vyšší pozice za volantem, ale větší rozměry zase ztěžují parkování. Testovaný Nissan naštěstí nabízel zadní parkovací kameru. Moc šikovné. Při rychlejší jízdě zase oceníte komfort, pocit pohody a jistotu na nerovnostech, v zatáčkách se však vůz více naklání. Obecně ale lze říct, že je to auto stvořené pro delší cestování, které díky zapojitelnému pohonu všech čtyř kol zvládne i nástrahy polních a blátivých cest. Úsporný, ale hlučný**

Testovaný automobil poháněl naftový dvoulitr o výkonu 150 koní. A s Qashqaiem se skvěle doplňoval. Výkon bohatě stačí, navíc je i úsporný. Spotřeba se dá držet pod hranicí sedmi litrů, mimo města a dálnice dokonce není problém jet i pod šest. Potíž tohoto motoru ale najdeme jinde. Za studena o sobě dává až moc vědět. A když k tomu připočtete chvílemi nepřesné řazení, je první dojem „nic moc“. Po zahřátí naštěstí „décéíčko“ výrazně ztichne.

Ceny tohoto japonského univerzála začínají na 463 000 korunách. Pokud však nechcete benzínovou jednašestku a zajímá vás diesel, počítejte, že přihodíte dalších 100 tisíc navrch.

  • Našli jste v článku chybu?