Plzeňský Prazdroj
O 350 tisíc hektolitrů piva méně prodal loni na tuzemském trhu Plzeňský Prazdroj. Odbyt v Česku meziročně klesl o 4,4 procenta na 7,55 milionu hektolitrů. O více než deset procent se propadl vývoz, na čemž se podepsal zejména nižší prodej na americkém, maďarském a polském trhu. Naopak licenční výroba vzrostla o více než 15 procent. „Pivní trhy po celém světě se v uplynulém roce potýkaly s těžkostmi,“ komentoval výsledky šéf Prazdroje Doug Brodman. Díky téměř dvojnásobnému nárůstu prodejů jedenáctistupňových piv si udržely objem prodeje prémiové značky. Výpadek kvůli nižší konzumaci v restauracích i při nákupech lahvových piv zaznamenaly Radegast a Gambrinus. „Velkou část tohoto výpadku kompenzoval vyšší prodej značek Gambrinus 11° Excelent a Velkopopovický Kozel,“ doplnil mluvčí Prazdroje Jiří Mareček.
Tabulka:
Plzeňský Prazdroj
Prodeje piv (v mil. hl)
Rok*2008*2009*Rozdíl (v %)
Tuzemský trh*7,9*7,55*-4,4
Export*0,88*0,79*-10,2
Licenční výroba*1,91*2,2*15,2
Celkem*10,7*10,53*-1,9
Pramen: Plzeňský Prazdroj