ČEZ
PRAHA (rů) – Elektrárenská společnost ČEZ chce dát najevo, že je po sloučení s distribucí jinou, větší a významnější firmou. Chystá novou vizuální podobu, což znamená, že změní logo i vzhled faktur.
Mluvčí ČEZ Ladislav Kříž potvrdil, že jeho společnost zároveň zruší konkurenční značky, například Novou energii (EURO 17/2003). „Chceme, aby lidé vnímali ČEZ i jeho dceřiné společnosti jako jeden celek. Proto budeme mít jen jednu korporátní a jednu produktovou značku,“ uvedl pro týdeník EURO. Zatímco produktová značka je známá – bude jí Duhová energie firmy ČEZ - u nového loga je zatím jasné pouze to, že bude červené. Kříž uvedl, že konkurenční Nová energie, která se zrodila v Západočeské energetice před jejím spojením s firmou ČEZ, se nebude používat. „Potřebujeme, aby si lidé značky nepletli a aby pro ně nebyly zbytečně matoucí,“ vysvětlil důvody rozhodnutí. Elektrárenská firma převzala původní státní podíly ve všech osmi distribučních společnostech letos od 1. dubna. Antimonopolní úřad však nařídil, že jí mohou zůstat jen ve čtyř z nich. ČEZ poté rozhodl, že si ponechá právě Západočeskou energetiku.