NOVINKA FIATU Šest pohodlných sedadel a všestrannost využití má být předností i druhé generace vozu Fiat Multipla. Od 17. září se začne prodávat také v ČR. Ačkoli si nový model zachovává většinu původních charakteristik, díky nimž se stal úspěšným na světových trzích, řada prvků se dočkala úprav.
NOVINKA FIATU
Šest pohodlných sedadel a všestrannost využití má být předností i druhé generace vozu Fiat Multipla. Od 17. září se začne prodávat také v ČR.
Ačkoli si nový model zachovává většinu původních charakteristik, díky nimž se stal úspěšným na světových trzích, řada prvků se dočkala úprav. Tvůrci nové multiply však opustili nezvyklý design a automobilka dala přednost konfekčnějším tvarům, které by měly být přijatelnější pro další zákazníky. Předek vozu nyní odpovídá jednotné firemní koncepci společné pro všechny modely. Vévodí mu mřížka chladiče ve tvaru včelího plástu, výrazné logo automobilky a zkosené reflektory. Díky téměř vertikálnímu tvaru boků vozu se i v nové multiple podařilo umístit tři sedačky v jedné řadě a zůstává tak jediným vozem s uspořádáním 3 + 3 ve své třídě. Toto uspořádání umožňuje blízký kontakt cestujících a usnadňuje komunikaci. Cestující se pak necítí jako v autobuse. Ihned po nastoupení do vozu překvapí jeho prostornost. Přitom jde o jediný model, který při délce 409 centimetrů nabízí šest stejně širokých míst. Protože jsou sedadla umístěna ve dvou řadách, je dostatek prostoru i pro zavazadla. K úrovni zadního opěradla pro ně zbývá celých 430 litrů a pokud se odstraní zadní sedadla, 1300 litrů prostoru. Díky možnosti sklápět, posouvat či zcela demontovat jednotlivá sedadla nabízí vnitřní uspořádání řadu různých kombinací. Bohužel však vyjmutí předních sedadel je práce spíše pro mechanika. Fiat Multipla ale zůstává univerzálním rodinným vozem a za pomoci jednoduchých úprav ho lze přeměnit v praktické kombi, MPV, sedan nebo dodávku. Jak už naznačuje název, výrobce sází na znásobení (multiplikaci) všech užitných vlastností, a proto připravil variabilní vozidlo. K jeho přednostem patří také vynikající výhled, k čemuž přispívají rozměrná okna tvořící více než polovinu plochy dveří. N ová generace Fiatu Multipla se vyrábí ve dvou základních specifikacích Active a Dynamic. Výbava je bohatá již v základních provedeních, samozřejmostí jsou systémy ABS a ESP nebo šest airbagů se speciálními čidly přizpůsobující aktivaci rychlosti vozu i váze a výšce cestujících. K dispozici jsou okenní airbagy chránící hlavy cestujících před nárazem do oken apod. Multipla je také prvním modelem koncernu, který lze za příplatek vybavit sadou hands-free s technologií Bluetooth. Díky tomuto systému může řidič používat mobilní telefon, i když jej zanechal třeba v kapse u saka nebo v zavazadle. Pokud při zazvonění telefonu hraje rádio, jeho zvuk se automaticky ztlumí, aby mohl být hlas volajícího přepojen na reproduktory. Systém mohou využívat ještě další dva cestující. Co se týče pohonných jednotek, zákazník si může zvolit ze zážehového agregátu o objemu 1,6 Torque16v o výkonu 76 kW (103 koně) a dieselového 1,9 JTD o výkonu 85 kW (115 koní). Spotřebu benzinu v kombinovaném provozu uvádí výrobce 8,6 litru a 6,4 litru nafty, maximální rychlost je 170 a 176 km/hod. Oba motory podávají dostatečný výkon, při nájezdu do zatáčky je vůz lehce nedotáčivý, při výjezdu drží stopu. Řízení je účinné, neboť při zatáčení není třeba posunovat ruce po volantu. N ový Fiat Multipla víceméně představuje několik typů automobilů v jednom. Tomu odpovídá i cena, která není nějakým tahákem - začíná na 554 900 Kč. Předchozí extravagantnější model Multiply našel v ČR necelých pět set zákazníků.
CENY JEDNOTLIVÝCH VERZÍ
v Kč včetně DPH | |
1,6 Active | 554 900 |
1,6 Dynamic | 589 900 |
1,9 Active | 619 900 |
1,9 Dynamic | 654 900 |
Palubní deska je potažena látkou a všechny ovladače a kontrolní prvky jsou uspořádány přísně ergonomicky. Další výraznou charakteristikou interiéru je spousta různých přihrádek a kapes na odkládání věcí.