Audi
PRAHA (tpk) – Walter de’Silva zatím drží slovo a vzhled automobilů z Ingolstadtu výrazně mění. Loni třetí nejprodávanější vůz vyšší střední třídy v Česku Audi A6 dostal od italského designéra ve své nové generaci výraznou masku chladiče podle vzoru nedávno představeného Audi A8 s dvanáctiválcovým motorem a dramatické sportovní linie. V Česku by se měl začít prodávat od května a cena zatím nebyla stanovena. Předchozí generace začíná čtyřicet tisíc nad milionem korun.
Pro model A6 bude možné vybírat ze tří benzinových a dvou naftových motorů. Nejslabší ze zážehových agregátů je nový šestiválec o objemu 2,4 litru s maximálním výkonem 177 koní, na opačném konci je k dispozici osmiválec 4,2 litru (335 koní) vycházející z pohonné jednotky ve sportovním Audi S4. K třílitrovému turbodieselu (225 koní) přibude ve druhé polovině roku úsporný motor 2,0 TDI s výkonem 140 koní.
Aby německá automobilka opět připomněla svůj reklamní slogan Náskok díky technice, v příplatkové výbavě budou například adaptivní xenonové světlomety, natáčející se v závislosti na poloze volantu a rychlosti jízdy, nebo tempomat, jenž je schopen udržovat odstup od vozů jedoucích před á šestkou.
Hlavními konkurenty nového modelu jsou Mercedes-Benz třídy E a BMW pětkové řady. Především v Česku k nim patří i Škoda Superb, jež je v tuzemsku nejprodávanějším vozem vyšší střední třídy. Tohoto segmentu se však spolu s terénními auty zatím nejvíce dotýkají nová pravidla při odepisování osobních automobilů z daní, limitovaná částkou 900 tisíc. Oproti loňskému lednu prodej ve vyšší střední třídě klesl ze 328 vozů na 196.
Bídný začátek
(prodeje vozů vyšší střední třídy v lednu 2004)
Škoda Superb 88 vozů
BMW 5 31 vozů
Audi A6 26 vozů
Mercedes-Benz E 21 vozů