Největším trhákem bruselského autosalonu byl zřejmě nový Mercedes–Benz třídy E. Výrobce uvádí, že vývoj této limuzíny trval 48 měsíců a je spojen s investicemi ve výši dvou miliard eur. Vůz, který má přijít k prodejcům v březnu, se pyšní množstvím inovací. Jde nejen o dynamičtější design, ale také o řadu technologických prvků, jako jsou například elektrohydraulický brzdový systém, dokonalejší odpružení, nebo dokonce sedadla, která se přizpůsobují stylu jízdy.
Designově pokračuje nová Třída E v poměrně elegantním stylu předchůdce a více než dosud zvýrazňuje dynamický charakter vozu. Markantní jsou na nové limuzíně dvojité světlomety v samostatném uspořádání, se kterými vůz překvapil poprvé v roce 1995. Nynější interpretace lehce šikmo skloněných zdvojených světlometů s čirou optikou ovlivňuje progresivní dynamický vzhled čelní partie. Obdobně působí pohled z boku: typická Třída E, ale nyní i s určitým sportovním nábojem a elegancí.
Dynamický charakter auta dokazuje Třída E nově vyvinutou čtyřprvkovou přední nápravou a převážně z hliníkové slitiny vyrobenou zadní nápravou v prostorovém provedení. Údajně vysoký bezpečnostní standard, který má pomáhat řidiči zvládnout kritické situace, vytváří sériové zavedení elektrohydraulicky řízeného brzdového systému Sensotronic Brake Control (SBC) a elektronické funkce kontroly stability vozu ESP. Sensotronic Brake Control byl vůbec poprvé představen teprve před několika měsíci ve sportovním voze Mercedes-Benz SL, nyní se tedy dostává do vozu vyráběného ve velké sérii. Mercedes-Benz také prý zvyšuje jízdní komfort novým systémem vzduchového odpružení AIRMATIC DC, který prostřednictvím mikroelektroniky řídí současně odpružení i tlumení.
Pro nové modely je zatím v nabídce pět motorů – tři benzinové a dva agregáty CDI. Oproti dosavadním modelům se údajně u vozů nové Třídy E snížila spotřeby až o 0,9 l na 100 km.
Pro cestující, kteří s ohledem na svoji bezpečnost kladou ještě vyšší nároky na komfortní sezení, může Mercedes-Benz dodat světovou novinku, kterou je sedadlo přizpůsobující svůj tvar dynamice jízdy. To obsahuje řadu vzduchových komůrek, které se jízdní situace automaticky naplňují a vyprazdňují tak, aby řidič nebo i spolujezdec měli při projíždění zatáček co nejdokonalejší boční vedení těla.
Nová Třída E nahrazuje předchůdce, který s průměrným ročním odbytem přes 200 000 vozů představoval ve světovém měřítku nejprodávanější limuzínu vyšší třídy. Od roku 1995 vyrobil koncern DaimlerChrysler na 1,4 milionu limuzín Třídy E.