Firmy ze skupiny RWE chystají rozšíření nabídky
České plynárenské firmy, patřící do průmyslového koncernu RWE, reagují na změnu pravidel, která určují nové podmínky pro podnikání na trhu s plynem, sjednocením firemní identity. Společnost Transgas se od 1. dubna letošního roku přejmenovala na RWE Transgas a zároveň změnila firemní logo. Novou značku má i šest regionálních distributorů plynu majoritně ovládaných německou RWE. „Rebranding proběhne na celostátní i regionální úrovni, sjednotí se firemní identita a design všech dceřiných firem s mateřskou společností,“ říká předseda představenstva RWE Transgas Ulrich Jobs. Jak uvádí, rebranding, tedy nové obchodní značky, pod kterými společnosti skupiny RWE začínají vystupovat, má především poukázat na jejich jasné začlenění do mateřského koncernu, silné mezinárodní zázemí a posílit jejich postavení v Evropě. „Chceme být pro zákazníky rozeznatelní, jasní s odvoláním na firemní hodnoty koncernu,“ dodává Jobs. Vedení společnosti navíc počítá s tím, že české plynárenské firmy budou moci po uvedených změnách lépe využít v boji s konkurencí i světové renomé celé skupiny.
Hlavně spolehlivost.
Symbolická ruka v novém logu je nejen vyjádřením partnerství jako jedné ze základních hodnot společnosti, ale i komplexnosti nabídky produktů a služeb, takzvaně z jedné ruky. Ústřední barvy značky RWE, šedá a modrá, symbolizují jistotu, jasnost a stálost. RWE si zakládá na tom, že je pro své zákazníky vždy starostlivým a spolehlivým partnerem. „Bezpečnost a plynulost dodávek zemního plynu pro odběratele řadíme v žebříčku firemních hodnot vždy na první místo,“ konstatuje Jobs. Právě motto společnosti „starostlivý a spolehlivý partner“ je postaveno na šesti základních vlastnostech firmy. Jsou to spolehlivost, partnerství, starostlivost, orientace na služby, angažovanost v regionu a orientace do budoucnosti. „Příslibem pro více než 2,2 milionu zákazníků skupiny RWE v České republice je nová zákaznická orientace akceptující rozdílné individuální a regionální potřeby,“ uvádí Jobs. Předseda představenstva Jihomoravské plynárenské Dan Ťok k tomu dodává: „Chceme být spolehlivým a odpovědným dodavatelem pro všechny zákazníky. V naší novodobé historii jsme za více než čtyřicet let neměli jediný den výpadku v dodávkách plynu z přepravní soustavy – to znamená, že naši zákazníci měli plyn k dispozici každý den.“
Pro klienty.
Změny pocítí klienti regionálních společností nejen v souvislosti s novými firemními logy, ale i v podobě komplexnějších služeb, která se dotkne všech kategorií odběratelů, počínaje těmi velkými a domácnostmi konče. „Pro kategorie větších a středních odběratelů připravujeme projekt Osobní manažer,“ říká vedoucí marketingu Západočeské plynárenské Tomáš Pešek. Co to znamená? Především komplexní servis pro kategorie významných velkoodběratelů a maloodběratelů. Každý klient zařazený do této skupiny budou mít svého „soukromého“ obchodníka, který mu bude k dispozici na telefonu, a to denně po dobu čtyřiadvaceti hodin. Distribuční firmy sázejí na osobní přístup k zákazníkům. Odběratel, jenž takové telefonní číslo využije, se dovolá osobě, kterou již z předchozích jednání dobře zná. Navíc na druhé straně linky bude člověk, který je podrobně seznámen s potřebami klienta, jeho podnikáním, podmínkami obchodní smlouvy. Bude tak schopen poradit při jakékoliv změně, při řešení jakéhokoliv problému. Plynárenské firmy navíc počítají s tím, že pro své významné klienty připraví i balík dalších služeb, mimo jiné výhodnější ceny při uzavření dlouhodobého kontraktu, poskytnutí energetického auditu, údržby regulačních stanic a řadu dalších výhod. „Předpokládám, že novou službu nabídneme dříve, než se pro tyto kategorie odběratelů otevře 1. ledna 2006 trh s plynem,“ konstatuje Pešek.
Výhody i pro malé.
Regionální distributoři však myslí nejen na největší odběratele, ale i na drobnou klientelu. „Domácnosti a maloodběratelé tvoří významnou část našich zákazníků. Reagujeme na jejich potřeby a nabízíme všechny způsoby řešení jejich požadavků – jak rychlou a efektivní obsluhu prostřednictvím telefonu či mailu na našem zákaznickém centru, tak osobní kontakt na zákaznických kancelářích,“ říká Milena Chalupská, ředitelka prodeje domácnostem a maloodběratelům Jihomoravské plynárenské. Zajímavou nabídkou pro nové zákazníky z řad domácností a maloodběratelů je produkt Zemní plyn instalace. Jde o službu na klíč ve spolupráci s aliančními partnery a za velmi výhodných cenových podmínek. Od zabezpečení projektové přípravy, stavebního povolení, výkopových a instalačních prácí, dodávky nejefektivnějšího typu plynového spotřebiče až po kolaudaci a uvedení do provozu. „Cítíme velkou odpovědnost za kvalitu odvedené práce a každého partnera pravidelně hodnotíme. Pokud nesplní námi požadované kvalitativní a bezpečnostní standardy, spolupráci ukončíme,“ dodává Milena Chalupská.