Terénní vozy Land Rover patří mezi legendy, ať už se jedná o „pracanta“ v podobě modelové řady Defender nebo luxusní Range Rover. Na testování modelů pro letošní rok jsme se vypravili do Rakouska.
Autor: Alexander Seger
Dlouhá léta se značky Jaguar a Land Rover nechaly na českém trhu zastupovat společností A.M.T. Group. Její pochybné praktiky však způsobily mnoha majitelům těchto vozů nemalé potíže, například v oblasti servisu a vyřizování záručních reklamací. Začátkem letošního roku byla zastupováním na českém trhu pověřena rakouská společnost Jaguar Land Rover Austria GmbH se sídlem v Salzburgu, kterou čeká nelehký úkol napravovat poškozenou reputaci v důsledku neseriózního podnikání předchozího dovozce.
OTESTUJTE SVŮJ ROVER |
Nové zastoupení Land Roveru připravuje pro české zákazníky také speciální řidičské kurzy zaměřené na bezpečnost a techniku řízení v zimě. Tyto kurzy jsou v Rakousku velmi oblíbené a probíhají ve spolupráci s rakouským autoklubem ÖAMTC. V budoucnosti by se měly podobné kurzy pro české zákazníky konat nejen v Rakousku, ale i v České republice. Každý zákazník navíc získá s novým vozem značky Land Rover možnost absolvovat zdarma Land Rover Experience Training, v jehož rámci se noví majitelé dokonale seznámí se schopnostmi svého vozidla. |
„Prodáváme emoce, nikoli auta,“ prohlásil Georg Staudinger, generální ředitel společnosti Jaguar Land Rover Austria na produktové prezentaci v zasněženém Rakousku, kde jsme se mohli seznámit s inovovanými vozy Land Rover pro modelový rok 2010. Ty v případě značky Land Rover vycházejí z bytelného technického základu. Modernizace modelových řad Discovery 4, Range Rover Sport a Range Rover pro rok 2010 je na první pohled sotva patrná. Změnu cestující pocítí po nasednutí, neboť v minulosti oprávněně kritizovaná strohost interiérů ustoupila honosnosti.
Značné změny se odehrály také v útrobách všech tří land roverů, a to především v oblasti pohonu. Zážehové jednotky zastupuje zcela nová generace vidlicových osmiválců s pětilitrovým zdvihovým objemem, dodávaných v atmosférickém provedení (276 kW/375 k) nebo ve verzi Supercharged přeplňované mechanickým kompresorem (375 kW/510 k). Tyto motory naleznete také pod kapotou vozů Jaguar. Pro použití v land roverech však doznaly jistých konstrukčních úprav, aby byla zaručena bezvadná funkčnost i v náročném terénu. Zřejmě nejoblíbenější volbou pro pohon modelů Range Rover Sport a Discovery 4 bude nový šestiválcový turbodiesel LR-TDV6 3,0 litru.