Česká firma PUXdesign vyvinula pro japonskou technologickou společnost Konica Minolta unikátní řešení, které jí pomohlo s přechodem k přímému prodeji. Tuzemští specialisté vytvořili globální zákaznický portál, jenž má obsloužit hlavně malé společnosti. Ty dosud neměly žádnou možnost nakupovat tiskárny a související kancelářské materiály v řádu jednotek kusů. Náročný technologický přerod zajistil PUXdesign pomocí nové, cloudové verze platformy Kentico.
„Konica Minolta je v B2B prostředí dlouhodobě silná, nyní se ale rozhodla vstoupit naplno rovněž do sektoru B2C. Projekt jsme zahájili loni v srpnu auditem, který našel prostory ke zlepšení z hlediska uživatelské zkušenosti, designu i byznysového charakteru. Náš tým se však podílel také na navržení vhodné obchodní strategie a v neposlední řadě pak pomohl s adopcí nového systému napříč evropskými pobočkami,“ řekl redakci webu Euro.cz jako první Petr Kameník, managing director PUXdesignu.
Vyvrcholení dlouhodobé spolupráce
Vstup do světa e-commerce byl pro společnost Konica Minolta velkým milníkem, neboť vyžadoval změny technologií i procesů tvorby webu. Úvodní audit od PUXdesignu zahrnoval kompletní analýzu, která se týkala mnoha věcí od backendu až po ověření, zda web reflektuje stanovené obchodní cíle a modely. Pozornost přitom byla věnována také jazyku, navigaci či důvěryhodnosti portálu.
Japonská firma si českou společnost vybrala i díky dlouhodobě úspěšné spolupráci, jež trvá už od roku 2014. Za tuto dobu tuzemští odborníci vytvořili celkem 60 B2B portálů napříč Evropou a dosud úspěšně zajišťují i jejich servis. „Díky PUXdesignu jsme získali komplexní pohled na problematiku přímého prodeje, a to jak z hlediska technologií, tak i byznysu a marketingu. Nyní máme v ruce první verzi, u níž jsme ukončili uživatelské testování a proběhly přes ni první objednávky. Cílem je spustit portál ve 14 regionech po celé Evropě,“ uvedl Jiří Mocek z Konica Minolta.
Velkou technologickou výzvou bylo pro PUXdesign zprovoznění centrální správy globálního webu, což byl zásadní požadavek japonské firmy. Nakonec vznikla nástavba stávajícího e-commerce modulu EBIZ od Kentica, který však běží v nové verzi na Azure cloudu. Kentico běžně nabízí frontend a backend jako celek, to by však bylo v takto rozsáhlém nasazení problematické z hlediska výkonu, bezpečnosti a škálování.
Součástí zakázky bylo i školení
PUXdesign, jenž je součástí skupiny BiQ Group, se rozhodl vytvořit frontend na platformě Next.js. Ta je z hlediska své architektury vhodná pro weby s celosvětovou působností provozované z jednoho místa. „Obvykle na serveru běží frontend i backend, naše řešení však vytváří v okamžiku publikování statickou stránku, která je extrémně rychlá a zpracovává minimum požadavků. Dnes je to prakticky jediná cesta, jak provozovat web globálně,“ vysvětlil Kameník.
Brněnská firma navíc pomohla zajistit adopci celého systému, za kterýmžto účelem její pracovníci navrhli způsob, díky němuž se po celém světě zaškolilo 14 různých týmů. Toto řešení umožnilo i lepší sdílení informací a znalostí, aby z nich mohli zaměstnanci v různých rolích co nejvíce vytěžit. Z čistě technologického požadavku se tak nakonec stal projekt, jenž má širší přesah do byznysu a interních procesů celé společnosti.