Korejský Hyundai minulý týden v Barceloně představil nového konkurenta Škody Fabia.
Jeho ceny budou začínat na 229 900 korunách a počítá se i s podnikatelskou verzí N1.
Nový Hyundai i20 je velikostí umístěn mezi malé auto i10 a vůz střední třídy i30, který se vyrábí v Nošovicích. „Ídvacítka“ je nástupcem modelu Getz, který slavil v Evropě solidní prodejní úspěchy. Také u letošní novinky výrobce zdůrazňuje, že ačkoli se vyrábí v Indii, je to auto ušité na míru Evropě. Tvar karoserie vytvořili designéři v německém Rüsseslheimu. Usedlé křivky Getze vystřídala elegantní karoserie inspirovaná sesterským modelem i30. Novinka dostala nový podvozek s rozvorem 2525 milimetrů, je delší, širší a nižší. A co kufr? i20 odveze 295 litrů nákladu, prostor lze ale rozšířit sklopením zadních sedadel.
Auto má nejširší paletu motorů, jakou Hyundai dosud v segmentu malých vozů nabízel. Mezi benzinovými agregáty bude na výběr 1,2 (57 kW), 1,4 (74 kW) a 1,6 (93 kW). Všechny tři se budou dodávat s pětistupňovou manuální převodovkou, pro 1,4 a 1,6 bude možnost čtyřstupňového automatu.
Turbodiesely bude v i20 zastupovat nový 1,4 CRDi ve verzích 55 a 66 kW a 1,6 CRDi o výkonu 85 nebo 94 kW. Převodovka bude v těchto případech manuální, pro 1,4 pětistupňová a pro 1,6 šestistupňová.
Kromě toho bude v nabídce také úsporný model i20 Blue, který spojí motor 1,4 CRDi (66 kW) se šestistupňovou manuální převodovkou. Také díky dalším úpravám se emise oxidu uhličitého v kombinovaném cyklu dostanou podle výrobce na hodnotu 99 gramů na kilometr, což odpovídá kombinované spotřebě přibližně 3,8 litru na 100 kilometrů.
Pro i20 budou určeny čtyři stupně výbavy – Classic, Comfort, Style a Premium. Už v nejnižším standardu lze najít i takové položky jako třeba šest airbagů, klimatizaci, čtyři reproduktory a rádio s MP3 přehrávačem, systém kontroly tlaku v pneumatikách a elektrické stahování oken. Hyundai i20 se má objevit na českém trhu na přelomu roku.