Třetí generace BMW 5 se minulou středu rozšířila o verzi Touring. Má prý v některých případech ovšem za příplatek, všechny moderní technologie a prvky bezpečnostní výbavy známé z již dříve představeného sedanu. Jedná se například o aktivní řízení nebo adaptivní světlomety.
VYLEPŠENÝ KOMBÍK Z BAVORSKA
Tvarem se nový Touring páté řady pohybuje mezi dynamickým a kultivovaným projevem. Boční linie, probíhající od přední části vozidla až ke koncovému světlu, zesiluje elegantní charakter vozu. K tomu přispívá i směrem dolů skloněná linie oken. Sportovní charakter auta se projevuje také u konstrukce zádi, která má styl limuzíny. Prodloužením drážky výklopné zádě do boční stěny se dosahuje optické šířky karoserie, která je spíše typická pro sportovní vozy než kombíky.
UŠLECHTILÝ INTERIÉR
Touring nabízí ušlechtilé materiály v pěti variantách vybavení a čtyřech barevných světech interiéru, jakož i další komfort. Patří sem tichá klimatizační jednotka s adaptivní regulací vlhkosti vzduchu nebo podle přání multifunkční komfortní sedadla. A ještě nikdy prý nebyl vnitřní prostor Touringu páté řady tak světlý a vzdušný. Podle vlastní volby lze prý obdržet dvoudílné panoramatické střešní okno, které s výškou 0,68 čtverečního metru poskytuje i cestujícím na zadních sedadlech slušný výhled a téměř nahrazuje atmosféru kabrioletu.
Kromě toho je nový kombík ve srovnání s předchůdci značně mohutnější. O 38 milimetrů v délce, 46 milimetrů v šířce a 23 milimetrů ve výšce. Z vnějšku je tento nárůst sotva nápadný - s krátkými přesahy, silně dimenzovanými koly a jejich širokou geometrií je tento projev stejně elegantní jako dynamický. Zvětšení je patrné především ve vnějším prostoru: až o tři centimetry větší volnost ramen pro cestující, o 4,5 centimetry větší volnost hlavy a více prostoru v oblasti kolen cestujících na zadních sedadlech.
SE SUCHÝMA RUKAMA
Při obsluze zadních dveří auta si nikdo nemusí namokřit nebo zašpinit ruce: Postačí stisknutí tlačítka na dálkovém ovladači vozidla a dveře kufru se automaticky otevřou nebo zavřou. Také krycí roletka vyjede při otevření zadních dveří nebo při otevření zadního skla samočinně tak vysoko, zeje možné komfortní naložení a vyložení bez dodatečné manipulace. Zavazadlový prostor je údajně přístupný k snadnému umístění drobných předmětů.
Do prodeje v ČR přichází nový BMW Touring páté řady v modelových variantách 525i a 545i, jakož i 525d a 530d. Mimo benzinového řadového šestiválce s technologií Bi-Vanos s objemem 2,5 litru, známého z předchozího modelu, jsou další tři motorové varianty v Touringu páté řady nové a vykazují údajně značně zvýšené hodnoty výkonu, točivého momentu a tím i jízdního výkonu. Varianty modelu 520i a 530i budou podle výrobce následovat na jaře 2005.
* ČÍM VYNIKÁ?
Inteligentní lehkou konstrukcí karosérie i hliníku a oceli, větší nabídkou prostoru než v případě předchůdce, nižší hmotností a velkou panoramatickou střechou. Má také větší, variabilnější zavazadlový prostor s automatickým ovládáním zadních výklopných dveří, samostatně otvíratelné okno pátých dveří a poloautomatickou roletu nad prostorem pro zavazadla.
* JAKÉ MÁ MOTORY
Nový Touring se chlubí čtyřmi motory a třemi šestistupňovými převodovkami: benzinovým šestiválcem 2.5 a osmiválcem 4.4, doplňují je dva dieselové šestiválce 2.5 a 3.0 splňující normu EU4 a vybavené filtrem pevných částic.
* PARAMETRY MOTORU 2.5 TDI
Typ motoru turbodiesel
Počet válců 6
Objem válců 2497
Max, výkon 130kW
Max, rychlost 242 km/hod.
* CENY BMW 5 TOURING NA ČESKÉM TRHU
525Í Touring 1 331 400 Kč
525d Touring 1 363 600 Kč
530d Touring 1 471 900 Kč
545Í Touring 2 025 900 Kč