Příklad soutěže, který pomohl zvýšit počet předplatitelůS rozvojem moderních informačních technologií získal i direct marketing nově prostředky jak přímo oslovovat potenciální zákazníky, partnery. Za poměrně nový nástroj lze v tomto směru označit SMS.
Příklad soutěže, který pomohl zvýšit počet předplatitelů
S rozvojem moderních informačních technologií získal i direct marketing nově prostředky jak přímo oslovovat potenciální zákazníky, partnery. Za poměrně nový nástroj lze v tomto směru označit SMS.
Právě direct marketingu za využití SMS zpráv dávají odborníci velké šance na velký růst, na stále ve větší míře využívanou formu. Jak lze za pomoci SMS zpráv, či lépe řečeno SMS komunikace, oslovit zákazníky a jaké výsledky přitom lze dosáhnout, ukazuje i následující stručný příklad SMS soutěže, kterou pořádalo vydavatelství BertelsmannSpringer CZ pro magazín Moderní byt. I když příklad je uváděn v bodech, bez zdlouhavých komentářů, je dostatečně výmluvný.
Pozadí
Společnost BertelsmannSpringer CZ vydává v České republice odborné časopisy a magazíny. Magazín Moderní byt patří k nejprodávanějším měsíčníkům z oblasti kultury bydlení. V rámci dalšího posílení jeho pozice na trhu se společnost rozhodla uspořádat pro své čtenáře podpůrnou soutěžní akci s využitím SMS.
Cíle a strategie
Podpořit prodej magazínu Moderní byt 7/2002. Zvýšit počet předplatitelů magazínu.
Akce
* Do všech magazínů Moderní byt 7/2002 byl vložen soutěžní kód. Speciální stránka v magazínu informovala o principu a pravidlech SMS soutěže a vysvětlovala jak zaslat soutěžní kód pomocí SMS.
* Čtenář zaslal pomocí SMS soutěžní kód na uvedené telefonní číslo a okamžitě dostal zprávu o své výhře.
* K soutěžním kódům bylo přiděleno několik typů výher (CD, knihy).
* Ve druhém kole SMS soutěže byl hlavní cenou zájezd na ostrov Kréta. Na telefonní čísla z databáze získaná v prvním kole byla zaslána SMS zpráva s informací o pokračování soutěže.
* Jako další zpráva byla na stejná telefonní čísla odeslána soutěžní tipovací otázka.
* Soutěžící, který odpověděl nejpřesněji, získal hlavní cenu.
* V další části této akce byly zaslány nabídky na předplatné magazínu Moderní byt.
* Testovalo se několik typů předplatného a zájemci si ho objednávali telefonicky na info lince.
Výsledky
* Soutěže se účastnilo více než 52 % všech čtenářů.
* Prodej čísla 7/2002 se zvýšil o 26 % oproti stejnému období minulého roku.
* Podařilo se získat 3,7 % nových předplatitelů ze všech soutěžících čtenářů.
Pořádání soutěže prostřednictvím SMS zpráv vyžaduje i kvalifikovaný personál, který zaslané odpovědi soutěžících dále zpracovává.