Cílem každé firmy je generovat zisk. Dosáhnout jej bez dobrého marketingu je ale takřka nemožné, přičemž obzvláště těžké to mají hlavně začínající a malé společnosti, jejichž zkušenosti s daným oborem jsou kolikrát nulové.
To všechno by se ale do budoucna mohlo změnit. Jak? Zásluhou nástroje zvaného Kampaně, který představila firma Shoptet, jež platí za jednoho z největších poskytovatelů e-shopových řešení v Česku.
Novinka má pomoci domácím online podnikatelům, pro které se tak vytvoření reklamních kampaní stane mnohem jednodušší než dosud. Díky zmíněné vychytávce to nyní internetoví obchodníci zvládnou zcela sami, takže ušetří náklady, které by jinak vynaložili za externí marketingové agentury nebo jiné specialisty.
„Shoptet Kampaně umožní propagovat produkty online podnikatelů s pomocí automatizované online reklamy na Googlu přímo z administrace e-shopu. Není nutné studovat reklamní systémy a jejich nastavení – vše proběhne na několik kliknutí ve známém prostředí administrace e-shopu,“ popisuje ředitel Shoptetu Samuel Huba.
Kampaně lze kdykoliv zastavit
Klíčem pro správné fungování nového nástroje je jeden z největších trendů současnosti – umělá inteligence (AI). Právě s její pomocí jsou na základě dat o e-shopu a popisu od internetového obchodníka generovány jednotlivé reklamní texty, které lze následně rovnou schválit nebo ještě nějak upravit.
„Vedle textů AI zvládne i automatické generování bannerů, a to podle konkrétního oboru klienta. Ten ale samozřejmě může využít také vlastní bannery,“ objasňuje Huba a dodává: „Následně už mohou uživatelé vidět, jak jejich reklamy budou vypadat a kde se budou zobrazovat. Zároveň platí, že využívání tohoto nástroje je velmi flexibilní, proto je možné běžící kampaně kdykoliv bez závazků zastavit, upravit nebo vypnout.“
Právě zmíněná automatizace je podle šéfa Shoptetu skutečně důležitá. Z analýzy trhu totiž vyplývá, že například u velkých e-shopů vysoká míra automatizace kampaní generuje více než 80 procent tržeb. Nový nástroj tedy výrazně přispěje i k demokratizaci technologií, protože malí a středně velcí internetoví podnikatelé díky němu získají stejné možnosti, jaké dosud měli k dispozici jen největší hráči na trhu.
Už nyní se pracuje na vylepšeních
Shoptet Kampaně je aktuálně možné využít pro zobrazení reklam ve vyhledávání Googlu. Už nyní se však připravuje jeho rozšíření pro další platformy, jako je třeba Facebook – spolu se Shoptetem na tom pracuje technologická firma Dotidot, která se podílela také na vývoji současné podoby tohoto nástroje.
Dotidot má v oboru rozsáhlé zkušenosti. Jeho řešení pro automatizaci digitálních kampaní využívají i takoví klienti, jakými jsou Alza, Notino či Dr. Max.
„Shoptet Kampaně představují revoluci pro malé a střední e-shopy, které chtějí růst, ale dosud neměly přístup k pokročilým marketingovým nástrojům. Díky Shoptet Kampaním už nyní mohou efektivně propagovat své produkty a dosáhnout lepších výsledků,“ uzavírá Huba.