Dominantní telefonní operátor Český Telecom získal novou konkurenci. Konkurenční eTel začal poskytovat služby i domácnostem. Dosud se přitom jako většina operátorů zaměřoval na firemní sektor. Do konkurenčního boje vstupuje eTel přes službu Pevná volba operátora.
Ta umožňuje zákazníkům připojeným k Českému Telecomu trvalým nastavením na ústředně přesměrování hovorů do sítě alternativního operátora. Podobně podnikají všichni alternativní konkurenti eTelu. K výhodám využívání alternativních operátorů patří levnější hovory, ať už pro místní nebo dálkového hovory, případně k volání na mobily. Hovory do místní a dálkové sítě jsou často nabízeny za jednotnou cenu. U eTelu je mezi místním a dálkovým voláním rozdíl. Za místní telefonát zaplatí klienti eTelu ve špičce 1,37 koruny za minutu, což je v porovnání s tarifem Telefon 70 od Českého Telecomu o 21 haléř méně. Meziměstské volání vyjde na 2,20 Kč proti 3,89 Kč u Telecomu. Při volání na mobil zákazník u eTelu zaplatí 5,54 Kč za minutu, u Telecomu 7,37 Kč. Místní volání jsou účtována po prvních dvou minutách za každou další minutu hovoru, meziměsto a hovory do mobilních sítí po první minutě za každou další půlminutu, mezinárodní volání a internet jsou účtována po první minutě po sekundách. N abídka však v sobě skrývá dvě úskalí. Klienti musí i nadále platit paušální poplatky Českému Telecomu za pronájem telefonní linky a především: eTel požaduje zaplacení minimální faktury. Kdo se smluvně zaváže využívat služeb eTelu, musí každý měsíc provolat minimálně 250 korun, tedy třičtvrtěhodinový hovor na mobilní telefon. A ještě pořád má k dispozici kredit, který má od Českého Telecomu v rámci svého tarifního poplatku. Pokud se uvedená částka neprotelefonuje, budete ji muset i tak uhradit.