Českou televizi má od července dalších šest let řídit nový ředitel. Tedy v případě, že Rada ČT nezvolí do čela této veřejnoprávní instituce znovu Jiřího Janečka.
Autor: Martin Siebert
Včetně něj bude vybírat z pěti kandidátů, přičemž všichni prošli vedoucími pozicemi v médiích. Se zrušením reklamy ve vysílání ale počítají jen dva kandidáti, kteří přitom nejsou zatím horkými favority na šéfovské křeslo Kavčích Hor. Jde o dosluhující europoslankyni Janu Bobošíkovou a výkonného ředitele hudební stanice Óčko Hynka Chudárka. Mezi pětici patří i Radomír Pekárek, bývalý šéf projektu digitální televize Barrandov, a bývalá ředitelka vlastní tvorby televize Prima Jana Kasalová.
Anketa Profitu: Měla by veřejnoprávní televize vysílat komerční reklamu?
ANO |
Zbyněk Gebauer ředitel Mlékárny Kunín
V současné době krize nevidím důvod, proč omezovat příjmy veřejnoprávní televize, které by musel nakonec dorovnat státní rozpočet.
NE |
Mojmír Čapka generální ředitel Brisk Tábor
Veřejnoprávní televize má jiné poslání a jiné zdroje financování.
ANO |
Jaromír Tlustý Nopo Engineering
Mně to nijak zvlášť nevadí. Je to obvyklý způsob financování televizí.
NE |
Jakub Bernady majitel Conti Real
Ne, může tím být ohrožena její nezávislost.
NE |
Petr Vinš ředitel Moodys ČR
Pokud jsou vybírány koncesní daně, zdají se být příjmy z reklamy v rozporu s pravidly rovné konkurence.