Oblíbený střední automobil pro lidi i náklad dostal nový kabát a motor Zdá se neuvěřitelné, že původní model Renaultu Kangoo přišel na český trh už v roce 1997. Rychle se stal ceněným pro ochotu sloužit a spolehlivost.
Oblíbený střední automobil pro lidi i náklad dostal nový kabát a motor
Zdá se neuvěřitelné, že původní model Renaultu Kangoo přišel na český trh už v roce 1997. Rychle se stal ceněným pro ochotu sloužit a spolehlivost. Jeho nová generace nese tytéž kvality a ještě navrch trochu radosti do života.
Jako výjimečně jednoduché, funkční a praktické malé vozítko je Kangoo vnímán i v ČR. Takový zůstává i po modernizaci, která navenek trochu protáhla přední kapotu a vtiskla jí výrazný prolis. Blatníky jsou také klenutější. Zato interiér zůstal v původním duchu jednoduché užitečnosti. Palubní deska je sice nová, ale dojem z ní poněkud kazí nenastavitelný volant. Skutečnou mocninou celého kokpitu jsou odkládací kapsy a poličky. Police jsou tři velké, pod stropem, a jejich jedinou vadou je, že do nich nelze dost dobře nahlédnout, takže veškeré hledání spočívá jen v paměti a hmatu. Samostatnou kapitolou je ložný prostor. S objemem přes dva a půl kubíku a se skvělou přístupností se z malého užitkového stává příruční náklaďáček. Jízdní vlastnosti jsou dobré, i když při razantní jízdě se prozradí nízká hmotnost. Vůz příjemně žene kupředu nový diesel. Ačkoliv výrobce tvrdí, že snížil hlučnost, ta zůstala stále dost vysoká. Podobně jako druhá mrzutost - delší chod řadicí páky. Nový Renault Kangoo dokázal podle všeho přejmout všechny kvality předchozí generace a se šesti motory v nabídce je připraven pokračovat v „dělání díry do světa“.
Jak na DPH
K nákupu bez daně je Renault Kangoo téměř předurčen. Postačí k tomu jednoduchá kovová přepážka za druhou řadou sedadel. Cena přepážky i s instalací nepřekročí 20 tisíc korun a „odpočtový“ automobil lze objednat rovnou ke dni nákupu. Podle mechanika není problémem přepážku demontovat, ovšem je to zbytečná práce, protože ve voze tohoto typu prakticky vůbec neruší.
Na co to auto je?
Na všechno! Nový Renault Kangoo zastane v dnešní liberální době jakoukoliv službu. Je samozřejmě především určen veškerému střednímu a menšímu podnikání, a to i pořizovací cenou. Jeho praktičnost se odrazila už u první generace v prodejnosti a v žádanosti v bazarech. Renault ale dobře ví, co dělá, když Kangoo prezentuje snaživě i jako rodinný vůz.
Zvláštní pozornost zaslouží: Množství odkládacích prostor, kapes a poliček
Tohle jezdí pořád, tvrdí Alan Neumann, zámečník
* Jaký vůz jste měl před Renaultem Kangoo?
Taky Kangoo. Ono není žádný reprezentativní závodník, ale odveze, co má a nakonec to není tak úplně jednoúčelový vůz.
* Jak to myslíte?
Tak, že odveze rodinu. Já jsem začal sám podnikat před rokem, takže rodinu jsem ještě limuzínou nevybavil. Kangoo nás odveze pohodlně i s kočárem.
Technické parametry a cena
RenauIt Kangoo 1.5dCi 65k
Obsah motoru 1461 ccm
Počet válců 4
Max. výkon 48 kW
Točivý moment 160 Nm
Maximální rychlost 146 km/h
Zrychlení z 0 na 100 16,3 s
Převodovka 5-manuální
Spotřeba ve městě 6,5 l/100 km
Spotřeba na dálnici 4,9 l/100 km
Spotřeba průměrná 5,5 l/100 km
Provozní hmotnost 1160 kg
Délka 4035 mm
Šířka 1672 mm
Výška 2031 mm
Zavazadlový prostor 2600 l
Objem nádrže 50 l
Cena Kč 438 900
Hodnocení
+ KLADY
m Technická spolehlivost
m Praktičnost interiéru
m Příznivá pořizovací cena
m Vitální motory
m Skvělý přístup kufru
- ZÁPORY
m Strohost interiéru
m Hlučný provoz
m Dlouhý chod řazení
m Pevný volant
m Malé pedály
FOTO: RENAULT (4x)
auta@profit.cz