Škoda Auto
Avizované rozšiřování výroby Škody Auto začalo na Ukrajině, když se tamní závod Eurocar kromě montáží vozů Octavia a Superb začal podílet také na dokončování nových modelů Roomster a Fabia. V solomonovské oblasti Škoda montuje už od roku 2002, přičemž loni tam vyrobila 19 tisíc aut. A v Číně začala letos v továrně Šanghaj Volkswagen výroba octavií. Navýšení produkce však plánuje automobilka i v Česku.
V této souvislosti Škoda Auto požaduje, aby stát uvolnil stovky milionů korun do zlepšení dopravní infrastruktury, která přímo ovlivňuje logistiku mezi závodem v Mladé Boleslavi a závody ve Vrchlabí a v Kvasinách. Informace vyplynula z jednání poslance Jana Hamáčka (ČSSD) a Martina Jahna, člena představenstva Škody Auto. „Nejde o nic nového, pořád se snažíme o zlepšení dopravní infrastruktury. Nevyhovující situace je v zásobování v podstatě všech našich závodů,“ říká mluvčí Jaroslav Černý. Škoda Auto požaduje především dokončení severovýchodní tangenty v Mladé Boleslavi, dále obchvatu Nové Paky a Vrchlabí či vznik nové vlakové zastávky u vývojového centra Česana v Mladé Boleslavi.
Jednání automobilky s vládou o infrastrukturních změnách už ale proběhnou pod novým vedením. Předsedou představenstva bude od 1. října nynější člen představenstva Volkswagenu Reinhard Jung. Ve funkci vystřídá Detlefa Wittiga, jenž se bude dále věnovat poradní funkci pro koncernový odbyt. Jung je v současnosti členem dozorčí rady Škoda Auto. Tuto funkci po něm převezme Jochem Heinzmann, člen představenstva odpovědný za výrobu Volkswagenu. Z dozorčí rady odejde Václav Petříček, kterého nahradí Horst Neumann, člen představenstva odpovědný za personalistiku VW.