Má to být nejvýkonnější, nejvybavenější a nejtišší verze největšího evergreenu všech dob.
Jde o šestou generaci Volkswagenu Golf, historicky nejprodávanějšího modelu na světě. U českých prodejců se objevila v prosinci a spoléhá na startovní cenu 359 900 korun.
Golf jezdí po evropských silnicích od roku 1974, kdy nahradil model Brouk. Za téměř 35 let výroby Golfu se vystřídaly další čtyři generace. Profit vyzkoušel poslední, šestou generaci.
Čarovná spojka
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Nový VW Golf nabízí u vybraných motorizací verzi N1, odpočet DPH je možný. Je trochu nudný, ale nabízí německou kvalitu za solidní cenu. Startovní cena třídveřové varianty zahrnuje ESP, airbagy včetně kolenního, počítač, klimatizaci a rádio. Za příplatek 4900 korun přitom lze získat ve stejné výbavě pětidveřovou verzi. Šestkový Golf je typickým příkladem relativně levného rodinného vozu, který může být využíván i pro podnikání.
Náš stroj poháněl malolitrážní, ale nabitý agregát TSI spojený s čarovnou německou spojku DSG. Jaké byly naše dojmy z nového auta? Na první pohled se nekoná žádná revoluce. Tvar karoserie vychází z původního konceptu, tedy jde o pětidveřový vůz se silným zadním sloupkem. Zůstávají také kulatá přední světla a šikmá záď. Jen mřížka čelní masky je užší, blatníky mají výrazné oblouky a zadní svítilny se podobají těm u většího Touaregu.
Ani uvnitř se nekoná designová bouře. Na rozdíl od Scirocca jsme v golfu našli střízlivý interiér. Přístrojová deska s vysokou hranou je typicky koncernová, s ovladači a audiosystémem, které najdete v audinách či škodovkách. Dveře mají jednoduché linie a jednu odkládací kapsu. Při testu jsme nicméně ocenili dobré boční vedení sedaček a ticho v kabině, odhlučnění se povedlo. Kufr s objemem 305 litrů hodnotíme jako průměrný.
Úctyhodný výkon
TECHNICKÉ ÚDAJE
- *model - VW Golf 1,4 TSI 118 kW typ vozu - pětidveřový hatchback motor - benzinový čtyřválec objem válců - 1,4 litru max. výkon - 118 kilowattů max. rychlost - 220 km/hod zrychlení 0-100 - 8 sekund spotřeba - 6,3 l /100 km kufr - 305 litrů cena (základní verze)** - 613 800 Kč
Podvozek (přepracovaný z pětkového golfu) zůstal dost tvrdý, ale výborně ovladatelný, s držením stopy nám navíc pomáhalo ESP. Příjemně nás překvapil motor. Některé automobilky jdou v inovacích cestou hybridů, jiné zkouší plyn, Volkswagen sází na zvyšování výkonu malolitrážních motorů. Náš benzinový čtyřválec měl sice objem pouhých 1,4 litru, ale chlubil se úctyhodným výkonem 118 kilowattů. Na rozjezdech to bylo znát, při dupnutí na pedál se autu protočila kola a šasi jakoby vyrazilo dopředu ještě před karoserií. Motoru v tom pomáhalo turbodmychadlo, zbytek zajistilo elektronicky řízené přímé vstřikování s víceparametrově řízeným zapalováním se selektivní kontrolou klepání válců a mezichlazením plnicího vzduchu.
K tomu ještě přispívala sedmistupňová automatická spojka DSG, což jsou vlastně dvě spojky ukryté do jednoho obalu. DSG tak může řadit plynule, bez zbytečného vytáčení rychlostí. Při našich jízdách v automatickém režimu se to projevovalo tak, že vůz prakticky bez ustání řadil, stačilo k tomu jen mírné sešlápnutí či ubrání plynu. Až když jsme si pákou navolili manuální řazení, mohli jsme teprve plně využívat schopností všech sedmi stupňů. Spotřeba se nám přitom pohybovala kolem sedmi litrů na sto kilometrů jízdy, což mírně převýšilo údaj výrobce.
Nový VW Golf nás při testu nezklamal, ale ani ničím novým nenadchl. Největším plusem našeho vozu byl jednoznačně motor. Je ale třeba si uvědomit, že se za něj (a spojku DSG) připlácí 90 tisíc korun, a to jde ještě o slabší 90kilowattový agregát. Naše „stoosmnáctka“ je k dispozici až od 620 tisíc korun.