Expresradio
PRAHA (zdf) – Vidina konce méně komerčně laděného Expresradia se rozplynula s příchodem nového investora. Má jím být společnost Assent Consulting Partners, která v rádiu získá menšinový podíl. Většinovým vlastníkem licencované firmy 4S Production zůstává Zdenek Stehno. Vstup ještě bude muset odsouhlasit vysílací rada.
Nového investora stanice získala zásluhou kontroverzní self-promotion kampaně postavené na sloganu „Jsem nula, poslouchám Expresradio“, přičemž stejnou větu pronesla do éteru postupně řada známých osobností. Stehno původně v únoru rozdal výpovědi programovému řediteli Miloši Pokornému a jeho týmu lidí, kteří odmítli přejít na komerčnější vysílací schéma. Nejčerstvější výzkum Media Projekt totiž stanici naměřil nulovou poslechovost po tisícovce posluchačů v předchozím období. „Spustili jsme kampaň, abychom upozornili, že výsledky nemusejí být objektivní. Navíc od začátku jsme upozorňovali, že podobná rádia úspěšně fungují všude v Evropě, pokud jde o posluchače, trvá rok až dva, než je získá,“ vysvětlil programový šéf Pokorný.
Kampaň, o níž Stehno i Pokorný svorně prohlašují, že byla spontánní reakcí, přinesla rádiu ovoce; nový investor svoji finanční injekci podmiňuje právě zachováním stávajícího programového formátu. Výše investice však zůstává tajemstvím, z rozhovoru týdeníku EURO se Zdenkem Stehnem však vyplývá, že běžná provozní režie stanice představuje zhruba sedm set tisíc korun měsíčně, přičemž přechod na levnější komerční schéma mohl přinést zhruba čtyřicetiprocentní úspory.
Stehno minulý týden rovněž potvrdil, že Expresradio vystupuje z Media Projektu, který při současném zaměření stanice prý nedokáže zachytit její posluchače. Stanice také opustí mediazastupitelství Regie Radio Music, které rádiu příliš efektů nepřineslo – za poslední dva měsíce prodalo reklamu za padesát tisíc korun. Reklamu nyní bude stanice prodávat vlastními silami, počátkem příštího roku počítá s oslovením výzkumných agentur a se zadáním alternativního projektu měření poslechovosti.
Své služby rádiu nabídla reklamní agentura Leo Burnett Advertising. Kampaň v jejím střihu by měla upozornit na existenci rádia v měsících duben a květen. Podle hrubého odhadu šéfredaktora odborného serveru Radio TV Radka Dreslera už dnes poslouchá stanici až patnáct tisíc lidí, přičemž výhledově by mohlo získat až dvojnásobek posluchačů.