Menu Zavřít

O úspěchu a strategii

22. 4. 2010
Autor: Euro.cz

Apple

Šéf společnosti Apple Steve Jobs před několika lety podotkl, že by všechnu technologii firmy vyměnil za jedno odpoledne se Sókratem. To už dnes asi neplatí. Alespoň v případě iPhonu by to totiž byla velká škoda. Za minulé tři měsíce se jich prodalo neuvěřitelných 8,75 milionu. Odrazilo se to i v zisku společnosti, který se ve druhém čtvrtletí zdvojnásobil na 3,1 miliardy dolarů. A ve srovnání s minulým rokem obrat Applu vzrostl o 49 procent na 13,5 miliardy dolarů. Jobs navíc ohlásil, že jeho firma připravuje hned několik dalších „zcela výjimečných produktů“. Jedním z nich měl být iPhone čtvrté generace. Ten byl nejutajovanějším současným projektem firmy – alespoň do té doby, než se s ním zaměstnanec Applu Gray Powell rozhodl vyrazit na výlet do německé pivní zahrádky Gourmet Haus Staudt. Bavorské pivo na kalifornském sluníčku mu v městečku Redwood City zachutnalo natolik, že se opil téměř do němoty a při „odchodu“ nechal prototyp ležet vedle nedopitého tupláku. Poslední, co 27letý inženýr do mobilu napsal, bylo: „Podcenil jsem, jak dobré je německé pivo.“ Když anonymní nálezce zjistil, co možná drží v rukou, neváhal a za pět tisíc dolarů telefon nabídl renomované internetové stránce zveřejňující technologické novinky Gizmodo.com. A tak fanoušci již minulý týden viděli to, co měli spatřit až za několik měsíců. Nový iPhone je o něco placatější a hranatější než jeho předchůdce, má o 16 procent výkonnější baterii, speciální kameru na videochat a 80 gigabajtovou paměť. Zatímco našinec obdivoval novou hračku, internetoví bloggeři ihned rozpoutali debatu na téma: Co když Apple ztratil přístroj naschvál a jedná se jen o vychytralou marketingovou strategii, anebo dokonce způsob, jak ještě před uvedením na trh získat reakce možných uživatelů?

  • Našli jste v článku chybu?