Operátor O2 bude výpadek roamingu kompenzovat zákazníkům slevou z tarifu odpovídající době, kdy spojení nefungovalo. K tomu dostanou příspěvek na příslušenství nebo nový mobil 1000 Kč. Výpadek se od úterního poledne do středečních zhruba 19:00 dotkl 120 000 uživatelů české O2 a desítek tisíc klientů slovenské pobočky.
Výpadek způsobila softwarová chyba v síti společnosti CETIN, která provozuje pro O2 mobilní i fixní sítě. Chyba způsobila přetížení obou mezinárodních ústředen CETIN v Praze a Brně. Kvůli tomu nemohli zákazníci O2 v zahraničí volat ani přijímat hovory. Podle O2 nešlo o hackerský útok, o kterém, jako o jedné z možných příčin, hovořili ve středu zástupci CETIN.
O telefonování dále čtěte:
Trump rozdává číslo svého mobilu na potkání. Riziko, varují odborníci
Nárok na uplatnění slevy budou mít do konce srpna automaticky všichni zákazníci, které výpadek zasáhl. V dohledné době je bude operátor kontaktovat prostřednictvím SMS zpráv, v nichž bude informace, jak slevy na prodejnách O2 uplatnit. Není tak nutné, aby se s žádostí obraceli na zákaznickou linku.
Mluvčí CETIN Tereza Gáliková uvedla, že už spojují 100 procent hovorů a vše funguje.
CETIN provozuje mobilní i pevné sítě, které dříve patřily O2. Ta stejně jako CETIN patří do skupiny PPF a je největším klientem firmy CETIN. O2 měl loni 4,94 milionu mobilních zákazníků.
Přečtěte si také: