Operátorovi O2 klesl v prvním čtvrtletí čistý zisk o sedm procent na 1,24 miliardy korun. Pokles způsobily vyšší investice do růstových oblastí v minulém roce, vedly k nárůstu odpisů hmotného majetku. Konsolidované provozní výnosy stouply o půl procenta na 9,25 miliardy korun. Hlavními zdroji nárůstu byla mobilní data, finanční služby a O2 TV.
Konsolidovaný provozní zisk EBITDA vzrostl o více než 11 procent na 2,9 miliardy korun. Provozní mobilní výnosy v Česku narostly o 0,4 procenta na 4,85 miliardy korun, fixní výnosy naopak klesly o 1,5 procenta na 2,62 miliardy korun.
Majoritním vlastníkem O2 je s více než 80 procenty investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera. Vlastní i majitele telekomunikační infrastruktury CETIN, který vznikl oddělením od O2.
„Naše investice v loňském roce, jejichž podstatná část směřovala do sítí, vedly k nárůstu odpisů a meziročnímu poklesu čistého zisku v prvním čtvrtletí roku 2019. Meziroční nárůst provozního zisku EBITDA potvrzuje, že naše rozhodnutí investovat do prorůstových oblastí bylo strategicky správné,“ uvedl finanční ředitel Tomáš Kouřil.
Drahá data trápí zákazníky i politiky. Skutečnou příčinu ale nikdo neřeší
Celkový počet mobilních zákazníků dosáhl 5,56 milionu. Z toho 3,51 milionu tvořili tarifní zákazníci. Již téměř 75 procent telefonů v síti O2 spadá do kategorie chytrých zařízení a 60 procent všech telefonů podporuje technologii LTE. Větší porce dat obsažená v tarifech Free spolu se zájmem zákazníků o tarify O2 Data přispěla k 25 procentnímu meziročnímu nárůstu spotřeby mobilních dat v telefonu. Datovým přenosům opět jednoznačně dominovalo video.
Počet zákazníků digitální televize O2 TV využívajících některý z měsíčních tarifů a těch, kteří sledují televizi na webu nebo v aplikaci, se meziročně zvýšil téměř o polovinu na 889 tisíc aktivních přístupů. Za růstem stojí především vysoký zájem o exkluzivní sportovní obsah a nabídka balíčků O2 Spolu. Počet zákazníků vysokorychlostního internetu přes kabel i pomocí bezdrátové technologie dosáhl 811 tisíc.
Na Slovensku vzrostly celkové provozní výnosy o čtyři procenta na 1,84 miliardy korun. Růst táhly především mobilní datové služby. Celkový počet aktivních zákazníků se pohyboval kolem 2,05 milionu, z toho 1,3 milionu tvořili zákazníci smluvních služeb.
Přečtěte si také: