Menu Zavřít

Obchvat Březiněvsi chce Praha postavit bez posudku o ekologickém dopadu

6. 11. 2017
Autor: Tomáš Kubelka/Mladá fronta

Projekt obchvatu Březiněvsi, který plánuje hlavní město, nebude podle rozhodnutí magistrátu dále posuzován podle zákona o hodnocení vlivů na životní prostředí (EIA). Posouzení požadují radnice i někteří občané Ďáblic a Čakovic, přes jejichž území má nová silnice vést. Podle projektu by se mělo začít stavět v příštím roce a hotovo má být v roce 2020. Obchvat dlouhou dobu prosazuje březiněveská radnice, která si od něj slibuje snížení tranzitní dopravy přes městskou část.

Podle projektu by se mělo začít stavět v příštím roce a hotovo má být v roce 2020. Obchvat dlouhou dobu prosazuje březiněveská radnice, která si od něj slibuje snížení tranzitní dopravy přes městskou část.

Podle odboru ochrany prostředí magistrátu, který projekt posuzoval, nebude silnice znamenat zhoršení ovzduší v obydlených oblastech. „Z provedených modelových výpočtů je zřejmé, že záměr nebude mít významný negativní vliv na městské části Praha-Ďáblice a Praha-Čakovice a obce Líbeznice a Bořanovice,“ píše se v odůvodnění. Podle zpracovaných studií to samé platí pro hlukovou zátěž a případný vliv na krajinu a přírodu.

Projednání EIA pro silnici požadovaly Ďáblice a Čakovice. Investor, kterým je hlavní město, podle nich dostatečně neprokázal, že záměr nebude mít negativní vliv na zdraví obyvatel a životní prostředí.

Dvoupruhová komunikace o délce zhruba dvou a půl kilometru má vést na východ okolo Březiněvsi. Na jih od městké části se bude kruhovým objezdem odpojovat ze stávající silnice II/243 od Ďáblic, dále povede podél zástavby a napojí se opět kruhovým objezdem na stejnou komunikaci. Pro dopravní napojení obce bude v celé délce obchvatu sedm křižovatek.

Zahájení výstavby se předpokládá v roce 2018 a její dokončení v roce 2020. Důvodem projektu je neuspokojivá dopravní situace v Březiněvsi, kterou prochází frekventovaná silnice II/243. Obchvat by měl zlepšit prostředí v centru obce a také podpořit stavbu komerčních a rezidentních staveb na východní straně Březiněvsi. Stavbu má na starosti městská Technická správa komunikací, financovat ji bude magistrát.

WT100

Proces EIA se rozděluje na takzvané zjišťovací řízení, jehož závěrem je rozhodnutí, zda posuzovaný záměr má či nemá významný vliv na životní prostředí a veřejné zdraví. Pokud úřad usoudí, že ano, následuje takzvaná velká EIA, pro kterou musí investor nechat zpracovat kompletní dokumentaci a jejíž součástí je veřejné projednání.

Čtěte také:

Vydejte zákaz stavění na trase Pražského okruhu. Vzkazuje Praha 6 magistrátu

Pražská koalice se dohodla. Vypracuje studii alternativní trasy městského okruhu


  • Našli jste v článku chybu?