Obchvat pražského Vítězného náměstí v Praze 6 by mohl být v provozu za pět let. Nová silnice by spojila Svatovítskou ulici s Evropskou. Úřady začaly posuzovat dopady projektu na životní prostředí, který Praha 6 zveřejnila v systému EIA. Dejvice zatížil zvýšený automobilový provoz po otevření tunelu Blanka.
Obchvat by auta přijíždějící z tunelu odvedl na Evropskou přímo bez nutnosti zajíždět na Vítězné náměstí. Plánovaná trasa vede podél železnice po okraji pozemku kasáren. Podle dokumentu by novou komunikaci mohlo využívat až 26 tisíc aut denně.
„V současnosti probíhající proces posuzování vlivu stavby na životní prostředí velmi pravděpodobně potrvá až do jara příštího roku, neboť tunelový komplex Blanka, který svým zprovozněním vnesl do místní dopravní i ekologické situace zcela nové proměnné, doposud funguje stále ještě ve zkušebním provozu,“ uvedl mluvčí Prahy 6 Martin Churavý.
Magistrát už spojnici vedoucí z Evropské na Svatovítskou posuzoval v roce 2007. Tehdy se ale počítalo se silnicí se čtyřmi jízdními pruhy. Radnice Prahy 6 žádala její zúžení na dva, proto úřad územní řízení zastavil. Nové zahájí po skončení posuzování vlivu na životní prostředí, jehož součástí budou i hluková nebo dopravní studie.
Tunelový komplex Blanka se po řadě odkladů otevřel loni v září. Jeho nejvytíženější částí pod ulicí Milady Horákové, která ústí právě na Prašném mostě, jezdí až 85.000 aut denně. V Praze 6 se po jeho otevření zhoršila dopravní situace na Vítězném náměstí a v navazujících ulicích. Situaci v posledních měsících komplikuje ještě uzavírka Korunovační, kde se opravuje most přes železnici.