KOLIK STOJÍ KOMPARS Dav postávající na ulici a dožadující se vstupu do prodejny - to je sen každého obchodníka. A když začínáte a v otvírací den potřebujete zaplnit obchod tak, aby množství lidí poutalo pozornost a zvyšovalo zájem o váš obchod? Existují firmy, které vám takový dav zajistí.
KOLIK STOJÍ KOMPARS Dav postávající na ulici a dožadující se vstupu do prodejny - to je sen každého obchodníka. A když začínáte a v otvírací den potřebujete zaplnit obchod tak, aby množství lidí poutalo pozornost a zvyšovalo zájem o váš obchod? Existují firmy, které vám takový dav zajistí. Hysterická masa lidí, čekajících na otevření nového obchodu s fantasticky nízkými cenami -to působí na většinu přihlížejících jako velmi dobrá reklama. Dav přitahuje zvědavce - napadne je, že se tam něco rozdává zdarma, a už máte v obchodu potenciálního kupujícího. Jak ale dosáhnout toho, aby nadšená masa zákazníků provázela i otevírání vašeho obchodu? Vyvěsíte plakáty, distribuujete do okolí letáčky, lákáte zákazníky na soutěže, ale pořád vám to připadá málo? Zkuste se tedy obrátit na příslušnou agenturu. KOMPLETNÍ SERVIS „Postavíme vám před obchod podium, připravíme show a můžeme zajistit i známou osobnost, která připoutá zákazníky,“ vypočítává Radka Dvořáčková z reklamní agentury A-Studio. „Na přání dodáme hostesky, promotéry a klidně i zákazníky,“ dodává. Dvě z oslovených agentur by raději vypracovaly podrobný propagační plán, který by přilákal opravdové klienty. „Přeci nemusíte platit za kompars, když vám do obchodu mohou přijít praví zákazníci,“ říká pracovnice reklamní agentury KRM company. DAV SEŽENEME ZA DVA DNY Profit se ptal v reklamních společnostech a ptal se i castingových agentur, které se specializují na komparsisty, natáčení reklam a davových scén. Hned firma Franta Petrák PRO 3 nám byla nápomocná. „Kompars tohoto typu pro nás není obvyklý, pracujeme hlavně pro film, ale seženeme, není problém,“ říkal František Petrák. „Stačí mi to zatelefonovat dva až tři dny dopředu a já vám lidi dodám,“ uvedl. Běžná cena za osobu a den je tisíc korun. Na tuto agenturu nás odkázali i z firmy J. A. M. casting. „Přání komparsu není obvyklé, ale umíme zajistit, aby člověk nebyl v obchodě sám,“ ujišťuje Michal Plch z reklamní agentury Marco. Pracovnice Alive uvedla, že potřebuje e-mailem podrobnosti o naší firmě, aby podle nich mohla uzpůsobit nabídku. Každopádně agentura musí znát typ zákazníků a jejich věkovou kategorii, velikost obchodu, termín a samozřejmě s čím obchodujete. „Pracovní doba komparsistů se dá po dohodě upravit,“ řekla pracovnice Alive a narozdíl od komparsové agentury nám doporučila uvést náš rozpočet a na jeho základě nám sestaví kalkulaci. POTŘEBUJETE KOSTÝMY NEBO SNAD HOSTESKY?
Komparsisté mívají pevné denní sazby. Ale i tam záleží na vašem rozpočtu. Čím více investujete, tím bude akce propracovanější.
Radka Dvořáčková říká, že dnes lze vymyslet cokoli: „Můžeme třeba půjčit kostýmy. Jenže půjčovné je poměrně drahé. Firmám, které budou kostýmy používat vícekrát, se vyplatí je koupit. Ne však pro jednorázovou akci.“ V projektu mohou být drobnosti od stolečku pro hostesky až po doprovodný program s podiem. „Akci připravíme za dva měsíce, dovedeme to i za měsíc,“ říká Dvořáčková za A-Studio.
ANEBO CHODÍCÍ MONITORY?
Klára Kodadová z KRM company doporučila velmi lákavý způsob prezentace. „Nabízíme promotéry, kteří mají na bundách umístěné sedmnáctipalcové LCD obrazovky, na nichž může běžet váš reklamní spot,“ říká.
LCD monitory mají i zvukový výstup. „Obrazovky už využilo i ministerstvo pro místní rozvoj,“ chlubí se Kodadová. Jedna bunda s plochou obrazovkou stojí bez DPH 725 korun na hodinu. Suma zahrnuje obrazovku a promotéra, který je oblečen do bundy a umí se zařízením zacházet. „Myslím, že toto připoutá kolemjdoucí více než sebevětší dav,“ dodává Kodadová.