Menu Zavřít

Oblečení Athosu chce být vaším osobním ternérem

25. 11. 2016
Autor: Athos

Na lukrativní trh takzvaných chytrých doplňků, jež zahrnuje například hodinky či náramky měřící tělesné funkce a komunikující s telefonem, se pouští stále více firem. Kalifornská společnost Athos má však ambici posunout odvětví ještě o úroveň výš. Zákazníkům nabízí 'chytré oblečení', jež pomocí zabudovaných senzorů sleduje svalovou aktivitu a nashromážděná data posílá přes bluetooth do telefonu. Uživatel tak přesně vidí, jak je svalstvo zapojováno, a může tak trénink okamžitě upravovat.

„Dost bylo cvičení na základě odhadů,“ hlásá výkonný ředitel Don Faul. „Nyní mají sportovci a trenéři možnost detailně sledovat, co přesně se v těle během tréninku děje, jaké svalstvo pracuje a jaké nikoliv. Díky tomu pak mohou trénink obratně upravovat tak, aby sportovec dosáhl co nejlepšího výsledku. Taková možnost tu ještě nebyla,“ vychvaluje svůj produkt manažer startupu, do nějž vložili investoři od roku 2012 více než 50 milionů dolarů (1,3 miliardy korun).

Workout otcem myšlenky

Ideovými otci projektu jsou Dhananja Jayalath a Christopher Wiebe, kteří se potkali při studiu elektrického inženýrství na University of Waterloo v kanadském Torontu. Kromě společného studia spojovala muže i obliba ve cvičení. A protože oba zajímalo, zda trénují správně a zároveň si nemohli dovolit osobního kouče, rozhodli se využít nabytých znalostí k vývoji vlastního digitálního kouče.

Technologie chytrého oblečení z dílny Athosu je postavena na sledování elektrických biosignálů, jež vycházejí při pohybu ze svalstva. V textilii jsou zabudované dýchací a EMG (elektromyografické) senzory, které tyto signály zachycují, shromažďují a převádí je do podoby čitelné pro uživatele.

Podívejte se, jak chytré oblečení od Athosu funguje

Například sportovec v posilovně si tak může okamžitě zkontrolovat, zda při cvičení na bench pressu nepřetěžuje jednu ruku a případně tuto nevyrovnanost napravit. Stejně tak při dělání dřepů hned pozná, zda jeden hýžďový sval nezatěžuje až příliš.

Cílovou skupinou společnosti jsou prozatím profesionální a skoro-profesionální sportovci (od vysokoškolských týmů po olympioniky), o čemž svědčí malý rozsah nabídky a poměrně vysoká cena. Pánské tričko společně s kraťasy nabízí firma za 547 dolarů (14 000 korun), dámské legíny pak přijdou na 149 dolarů (3800 korun). V plánu má však společnost vývoj i podstatně dostupnějších modelů a rozšíření nabídky, díky čemuž chce v budoucnu oslovit mnohem širší spektrum zákazníků.

Dále čtěte:

Apple zvažuje expanzi na pole chytrých brýlí

MM25_AI

Chytré hodinky od Armaniho? Žádný problém

Evropu křižuje Valeo. Auto bez řidiče dorazí i do Česka


  • Našli jste v článku chybu?