Nákup pojištění po internetu se již pro řadu lidí stává naprostousamozřejmostí. Výhoda této možnosti je především při sjednávání cestovníhopojištění.Např. ČSOB Pojišťovna letos registruje skutečný boom zájmu o sjednávánícestovního pojištění prostřednictvím internetu. Za prvních sedm měsíců rokuvyužily její internetovou aplikaci k uzavření smlouvy bezmála tři tisícelidí, což znamená nárůst o 483 procent ve srovnání se stejným obdobímloňského roku.
Jen za červenec bylo přitom takto sjednáno rekordních 1100smluv, a meziroční nárůst tak v tomto měsíci dosáhl 563 procent.„K oblibě internetu přispívá to, že uzavření smlouvy lze pohodlně vyřídittěsně před cestou z domova nebo kanceláře, a to včetně platby pojistného,které je navíc v tomto případě oproti běžným způsobům prodeje o desetprocent nižší,“ vysvětluje ředitel marketingu ČSOB Pojišťovny Petr Kleiner.Pojistné lze přitom snadno uhradit pomocí služeb přímého bankovnictví (GSMbanking, platební karty Eurocard/MasterCard nebo VISA, eBanka) nebo je lzezaplatit v hotovosti.