CELKOVÝ OBRAT DESETI NEJVĚTŠÍCH OBCHODNÍCH ŘETĚZCŮ V ČR DOSÁHL LONI 203 MILIARD KORUN A MEZIROČNĚ VZROSTL O 10,4 MILIARDY KORUN. RŮST OBRATU NEJVĚTŠÍCH ŘETĚZCŮ SE VŠAK NADÁLE ZPOMALUJE.
CELKOVÝ OBRAT DESETI NEJVĚTŠÍCH OBCHODNÍCH ŘETĚZCŮ V ČR DOSÁHL LONI 203 MILIARD KORUN A MEZIROČNĚ VZROSTL O 10,4 MILIARDY KORUN. RŮST OBRATU NEJVĚTŠÍCH ŘETĚZCŮ SE VŠAK NADÁLE ZPOMALUJE.
Tržní podíl deseti největších řetězců (TOP10) v rychloobrátkovém zboží již podle odhadu Incomy dosáhl 53 procent. První dvě pozice žebříčku patří stejně jako před rokem cash&carry řetězci Makro s obratem 35,7 miliardy korun a společnosti Ahold s 32,5 miliardy korun provozující vedle hypermarketů Hypernova největší supermarketový řetězec v zemi Albert. Velmi dobré třetí místo zaujal Kaufland (26,0 mld.). Na čtvrtém místě se umístila skupina REWE (supermarkety Billa a diskonty Penny Market) s obratem 22,8 miliardy. Páté je v těsném závěsu Tesco (19,5 mld.), jehož urychlené budování nových hypermarketů slibuje dynamický růst v roce 2004. Úspěšný rok zažil řetězec Globus, který se posunul na šestou příčku žebříčku (18,2 mld.). Na sedmé pozici je skupina Tengelmann (diskonty Plus a hobbymarkety OBI) s obratem 17,7 miliardy. Následuje řetězec Delvita (11,0 mld.), který se pustil do náročné remodelace řetězce Sama. První desítku uzavírají hypermarketový řetězec Carrefour (10,0 mld.) a Spar Česká republika (9,0 mld.). Většina firem přitom své tržby oficiálně nezveřejnila, jde proto jen o odhady Incomy. Růst obratu největších řetězců se nadále zpomaluje. Zatímco v roce 2001 vzrostl celkový obrat TOP10 o 25 miliard korun, v roce 2002 to bylo jen o 13 miliard korun a v loni již jen o 10 mld. Kč. Tempo růstu obratu TOP10 tak klesá již čtvrtým rokem a ukazuje na postupnou konsolidaci českého maloobchodního trhu.