Test
Jen málokterý z mercedesů třídy C začíná pod hranicí milionu korun. U sportovního kupé C180K, které je v nabídce stuttgartské automobilky v této kategorii nejlevnější, však na základní verzi stačí něco přes třičtvrtě milionu. Týdeník EURO ji měl minulý týden možnost vyzkoušet.
Na Mercedesu C180K jako první upoutá jeho dvojakost. Řidič sedí nízko, jak se na kupé sluší, a na zadní sedadla se cestující dostávají přes sklopená přední. Na druhou stranu se při jízdě automobil nechová nikterak dravě ani s pedálem plynu sešlápnutým na podlahu a připomíná svým uhlazeným projevem spíše limuzínu. Vypovídá o tom zrychlení z nuly na sto kilometrů v hodině za 9,7 sekundy, což zvládají i méně sportovně zaměřená auta. K předvádění závodních výkonů proto téměř jedenapůltunový vůz s maximální silou 143 koní nesvádí.
Pocity z jízdy se však nemusí točit okolo ďábelské akcelerace a trvale hřmícího motoru. Kupé dostalo od výrobce o něco tvrdší podvozek než sedany a kombi stejné třídy, který zároveň poskytuje komfortní svezení. Zvláště na klikatých silnicích mercedes díky přesnému řízení sebejistě proplouvá zatáčkami a osobu za volantem svým chováním negativně nepřekvapí ani při vyšších rychlostech. Brzdy mají tu správnou sílu.
Bezpečí automobilu v interiéru umocňuje osm airbagů v základní výbavě. Na zadních sedadlech je pro dva dospělé místa dost v oblasti hlavy, nohy pasažérů vyšší postavy se však cítí stísněně. Největší komplikaci pro cestující vzadu tak představuje nastupování a vystupování. Nižší kupé se pro každodenní přepravu čtyřčlenné posádky přece jen nehodí.
Z technických vymožeností v Mercedesu C180K Coupé zaujme kvalita palubního počítače, v němž se dá nastavit například i režim osvětlení vozu. Řidič se díky tomu nemusí starat o spouštění světel, neboť ta se vždy po nastartování automaticky rozsvítí. Trápit se v zimě kromě toho nemusí ani s rozmrazováním ostřikovačů, které jsou vyhřívané. Jediným záporem při jízdě za deštivého počasí nebo sněžení je tak chybějící stěrač zadního skla, z něhož voda vždy neodtéká dostatečně rychle a narušuje řidičovi výhled.
Mercedes-Benz C180K Coupé
Motor přeplňovaný zážehový čtyřválec
Objem 1796 cm3
Max. výkon 105 kW
Převodovka 6stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 223 km/h
Průměrná spotřeba 8,2 litru na 100 km
Základní cena 769 000 Kč
Plusy
- kvalitní podvozek
- snadno ovladatelný a komplexní palubní počítač
- přesné řízení
Minusy
- slabší motor
- špatný přístup na zadní sedadla
- chybějící stěrač na zadním skle