Menu Zavřít

Od Habsburka k Heinekenu

26. 6. 2007
Autor: Euro.cz

Partnerem krušovického pivovaru se stal Heineken N. V.

WT100

Jiří Bírka z Násile, Koruna česká, reprezentovaná zejména císařem Rudolfem II., Arnošt Josef z Valdštejna, Fürstenberkové, národní podnik Středočeské pivovary. Pět majitelů Královského pivovaru Krušovice za čtyři sta let od roku 1581 (z něhož se dochovala první písemná zmínka o něm) do roku 1990 není mnoho.
Zato od doby, kdy se sametově změnil společenský řád, nabral i vývoj v Krušovicích náležité tempo. Pivovar opustil skupinu středočeských pivovarů a osamostatnil se. Státní podnik Pivovary Krušovice vznikl zakládací listinou ministerstva zemědělství ČR dne 28. prosince 1990. Po roce existence následovala další změna, státní podnik se opět převlékl. Světlo světa tehdy spatřila akciová společnost Pivovar Krušovice, a. s.
Za dva roky do společnosti kapitálově vstoupil německý pivovarský moloch Binding Brauerei AG. Během třinácti let soužití došlo k několika závažným změnám. Především se z pivovaru opět stal Královský pivovar Krušovice, a. s., to ještě v roce 1994. Ovšem měnila se i společnost Binding. Vstoupila (a s ní také někdejší rudolfinský pivovar) do nadnárodního uskupení Dr. Oetker, přesněji do jeho součásti Radeberger Gruppe. V dobách tohoto soužití zaznamenal pivovar nebývalý rozvoji, a to jak výstavu, tak i investic. Byly modernizovány prakticky všechny provozy, meziročně – čtyři roky po sobě - rostl výstav a v roce 1997 se dotkl magické hranice jednoho milionu hektolitrů. Marketing a pružná obchodní strategie fungovaly pár let bezchybně. Poté však rozmach královského piva stagnoval, výstav kolísal, dokonce začal klesat. Možná právě tahle skutečnost vedla k další změně. Letos v červnu se partnerem královského piva stal Heineken N. V., nadnárodní pivovarská skupina s domovem v Nizozemsku.
Její podíl na českém trhu piva se tím zvýšil na osm procent, a ač to zřejmě není případ pro antimonopolní úřad, znamená pro Heineken třetí příčku na našem trhu. Doufejme jen, že toto nebyl hlavní záměr a společnost se bude věnovat i povýšení významu krušovického piva a plánovaný nárůst prodeje produktů Heinekenu nepůjde na úkor královského piva z Krušovic.

  • Našli jste v článku chybu?