Se srpnem přichází na české vozovky společná akce policistů a pivovarníků. Účelem má být boj proti alkoholu za volantem. Řidiči, kteří při silniční kontrole nenadýchají, obdrží za odměnu nealkoholické pivo. Svaz pivovarů vyčlenil na takto rozdané nápoje milion korun a patrně udělal dobře.
Foto: Profimedia.cz
Někdo by možná namítl, že nealko pivo není dostatečnou odměnou za abstinenci a že by byla lepší poctivá plzeňská dvanáctka (samozřejmě s podmínkou, že si ji řidič otevře až doma). Také patrně nedojde ke skutečné očistě českého dopravního provozu od metly lidstva. Člověka, který neváhá řídit opilý, od jeho úmyslu nealko zdarma asi neodradí.
Přesto se této akci nedá upřít nápaditost. U podobných ochutnávek přece většinou asistují usměvavé slečny, které jsou nákladné, a navíc se z nich stalo reklamní klišé. Zato naverbovat stovky státem placených „hostesek“ v reflexních vestách, kterým ze zákona prostě musíme všichni zastavit, tomu říkám originální nápad!
Věřím, že nejedna tuzemská reklamní agentura si teď bude zoufat, že potenciál mužů zákona neodhalila sama. Prostředky,jak oslovovat kupní sílu, jsou už téměř vyčerpané. Většina budov, laviček, záchodů v hospodách i vrcholových sportovců je totiž polepená. A tak propagace s asistencí policie může být trefou do černého.
Ale zpět k podstatě, tedy k pivu. Máte-li na něj při řízení chuť, porozhlédněte se po nějaké té nejbližší uniformě. Jen pozor, jestli máte v lékárničce nůžky a světla vám svítí a tak vůbec. Aby v tom náhodou nebyl i nějaký jiný než reklamní trik.