Kdyby ve všech městech světa jezdily jen Nissany Micra, vydržely by světové zásoby ropy nejspíš třikrát déle, než jak uvádějí nejnovější prognózy. Ani jedna z motorických verzí tohoto malého automobilu není nenasytná, dieselové verze však naftu srkají po kapkách.
Turbodieselovou patnáctistovku má Nissan v nabídce buď s výkonem 65, nebo 82 koní. Přestože motor pod kapotou vozu testovaného týdeníkem EURO byl slabší z obou variant, nechybí mu svižnost. Akcelerace z nuly na stovku za sedmnáct sekund nezní nijak oslnivě, Micra však dobře táhne od nízkých otáček, takže je na padesátikilometrové rychlosti podstatně rychleji než za polovinu zmíněného času. Až poté zleniví. Agregát v Nissanu řidiče za běžných rychlostí svým zvukem neobtěžuje, poněkud hlučnější začíná být až v okamžiku, kdy se ručička tachometru přiblíží maximu.
Na plnou padesátilitrovou nádrž jsme při testování ujeli přes tisíc kilometrů s průměrnou spotřebou 4,7 litru. Cesty přitom zahrnuly jak pražské zácpy, tak jízdu na hranici možností na dálnici. Zdaleka nejhřejivějším pocitem bylo proto sledování palubního počítače, který o spotřebě paliva podává detailní informace.
Kola umístěná v rozích karoserie dělají z Micry dokonalý automobil do města. Jen málokterý z jejích konkurentů ve třídě je tak mrštný a obratný, pokud se s ním má člověk dostat z přeplněného parkoviště před hypermarketem nebo stísněných podzemních garáží. Řízení je přesné, díky počátečnímu záběru se v rychlostech do osmdesátikilometrové rychlosti i snadno předjíždí na okreskách.
Využití Micry ve městě, a zejména při nakupování, má zpříjemnit posuvná zadní lavice. Díky ní lze zavazadlový prostor zvětšit z 251 až na 371 litrů. Samozřejmě na úkor místa pro nohy pasažérů vzadu.
Interiér s látkou na palubní desce působí stejně mile jako vypouklé přední světlomety, i když každému nemusí vyhovovat jeho světle béžová barva. Výhrady k designu mohou být pouze u dveří s výplní z tvrdého plastu. Vrchol naopak představují dokonale stylové ovladače manuální klimatizace. (Ta už jen kvůli nim za příplatek 39 tisíc stojí a ještě k ní člověk dostane zmíněný palubní počítač a boční airbagy.) Tvoří je bílý, místy průsvitný plast, který jako by vypadl z konce šedesátých let. Tehdy se podobné prvky používaly spíš než v automobilech na domácích spotřebičích, Nissanu Micra ale tahle role docela sluší.
Nissan Micra 1,5 dCi
Motor přeplňovaný vznětový čtyřválec
Objem 1461 cm3
Max. výkon 48 kW
Převodovka 5stupňová, manuální
Nejvyšší rychlost 155 km/h
Průměrná spotřeba 4,6 litru na 100 km
Základní cena* 366 200 Kč
* v současné době akční sleva 25 tisíc
Klady
- snadná ovladatelnost
- zadní posuvná lavice
- spotřeba
Zápory
- línější ve vyšších otáčkách
- není k dispozici třídveřová karoserie
- hlučnější motor