„Nadšení - to je pocit, který mám z toho, že vznikl Senior parlament. Vnímám ho jako místo, kde se setkávají lidé, kterým není lhostejné veřejné dění. Je to místo pro váš názor a pro vaši diskusi,“ tvrdí v úvodníku na stránkách Senior parlamentu předseda Poslanecké sněmovny Radek Vondráček. No, zatím to na velké setkávání nevypadá, seniorní parlament má jednoho registrovaného člena. Asi by to chtělo začít aktivně shánět nové členy, týdeník Euro doporučuje náborovou kampaň v Senátu a také počkat na pozůstalé z oranžového pohřbu. Tady bude kádrů určitě dost.
Politické školení na vnitru
Česká státní správa se staví ke globálním problémům čelem. Potvrzuje to i čerstvě spuštěný cyklus školení pro ministerské úředníky s názvem: Zvýšení odolnosti státní správy proti vlivovému působení státní moci. Zdroj Odposlechu ještě plný dojmů z absolvovaného kursu vylíčil redakci, jak se pozná agent cizí moci. Například podle toho, že se zajímá o rodokmeny a často se prochází po hřbitovech, kde hledá falešnou identitu. Jsou ale všude. I ve vlastní kanceláři je třeba sledovat činnost uklízeček, nenechávat na stole pracovní dokumenty, nýbrž je zamykat do trezoru a nechat puštěný počítač přihlášený do sítě hraničí s vlastizradou. Podobně je jasné, že se například před umývačem oken o pracovních záležitostech nelze bavit ani po telefonu.
Redakce Odposlechu musí ocenit bdělost naší vlády, s níž přistoupila k postupujícím hybridním hrozbám a ukončila léta nečinnosti. Od dob povinného politického školení mužstva v Československé lidové armádě jsme podobně záslužný počin nezaznamenali. Přitom je všem naprosto jasné, že varování Nepřítel naslouchá, které bývalo na každém spojovacím prostředku, platí více než dříve.
Místo Karlových Varů do Čestlic
Byl to docela šok, když polostátní elektrárenský koncern ČEZ v březnu oznámil, že v rámci úspor škrtá sponzorování řady kulturních a sportovních akcí.
Nepříjemná zpráva to byla hlavně pro karlovarský filmový festival, který tehdy přišel o hlavního sponzora. ČEZ do loňska festival podporoval zhruba 20 miliony korun ročně.
Podle zjištění Odposlechu jsou však úspory v marketingových výdajích Skupiny ČEZ poněkud selektivní.
ČEZ před několika týdny podepsal novou smlouvu o umístění reklamních ploch v komplexu Aquapalace v Čestlicích u Prahy. Hodnota zakázky dosahuje 21 milionů korun. Těžko říci, proč má ČEZ zapotřebí vylepšovat cash fiow miliardáři Pavlu Sehnalovi, který se kromě vedení své firemní skupiny SPGroup zviditelnil pokusem o exhumaci kdysi úspěšné politické strany ODA. Stejně tak je s otazníkem, proč na reklamy v čestlickém akvaparku se 20 milionů najde, ale na příspěvek prestižnímu filmovému festivalu nikoliv. •