Podle zjištění Odposlechu však ČEZ na jiných marketingových výdajích rozhodně nešetří. Prodloužil třeba smlouvu o umístění reklamních ploch v komplexu Aquapalace v Čestlicích u Prahy. Zatímco loni zaplatil firmě ze skupiny SPGroup miliardáře Pavla Sehnala 21 milionů korun, letos to bude již 30 milionů.
Podle vyjádření ČEZ je čestlický akvapark nejvíce navštěvovaným místem svého druhu v Česku, kam chodí hlavně rodiny s dětmi. Díky spolupráci též získává volné vstupenky do různých zákaznických soutěží. To je jistě pravda.
Akvapark má ale ještě jednu výhodu: na skluzavkách a pod vodou není - na rozdíl od Karlovarského filmového festivalu - ostrá kritika prezidenta Miloše Zemana moc slyšet a Danielu Benešovi nezvoní v uších.
Brigáda politických penzistů
V posledních týdnech zjišťujeme, proč bylo pro některé vlivné sociální demokraty tak důležité vstoupit s Andrejem Babišem do nejisté menšinové vlády.
Političtí penzisté Michal Hašek (bývalý jihomoravský hejtman) a Zdeněk Škromach (bývalý ministr práce a sociálních věcí) získali atraktivní místa poradců na ministerstvech. Hašek na zemědělství a Škromach v resortu práce a sociálních věcí. Teď se k nim přidali i další sociální demokraté ve výslužbě: Milan Urban (bývalý ministr průmyslu a obchodu), Petr Petržílek (někdejší náměstek ministra životního prostředí) či Jan Látka (bývalý poslanec a senátor). Všichni tři radí ministrovi vnitra a šéfovi ČSSD Janu Hamáčkovi. Látka, kterému skončil senátorský mandát teprve loni v říjnu, radí Hamáčkovi mimo jiné s dotacemi pro dobrovolné hasiče, Milan Urban zase poskytuje ministrovi vnitra svůj expertní pohled na „čistou mobilitu“. Inu, politický důchod těchto socialistů je dlouhý a neradostný a je třeba si přivydělat na dobře placené brigádě.
Černé dráhy
Slovenskem se po 19. únoru začal šířit nový železničářský vtip: „Zase nás ti Čehuni předběhli. Už mají i autonomní vlak.“ I takové reakce vyvolala jízda osobního motorového vlaku na Vysočině, který ujel strojvedoucímu a s několika cestujícími ujel sám šestikilometrovou traš z Martinic do Velkého Meziříčí. A tím to neskončilo. Slováci, jejichž železnice má v posledních měsících velké potíže, pak mohli mít škodolibou radost ještě několikrát. Ve čtvrtek 22. února projel strojvedoucí „Západního expresu“ mířícího do Mnichova červenou v Ejpovicích, hned další den se v Českých Budějovicích při posunu srazily dvě lokomotivy a podobná mimořádná událost se opakovala i 26. února v Jihlavě a následující den v Havlíčkově Brodě. „Celkově byly škody odhadnuty na více než 1,5 milionu korun,“ upřesnil okolnosti zatím poslední nehody Filip Drápal z Drážní inspekce. Nezvykle vysoký počet mimořádných událostí donutil vedení Českých drah svolat mimořádnou poradu. Zda se na ni dostavili i poradci ze Slovenska, není Odposlechu známo.