Sisákova dlouhá míle Podnikatel Petr Sisák stihl jen málo z toho, co si před svým zadržením naplánoval. Podle informací Odposlechu nastaly změny v majetkových poměrech Maxima pojišťovny, v níž přes Zevetu Bojkovice Sisák neoficiálně drží akciový podíl. Posunout nějakou hotovost na Kypr či ještě dál se v jeho situaci určitě bude hodit.
A zatímco poslední obchodní novinky ještě stihl, o něco pozdější maturitní ples své dcery propásl. Někdo může říci, že policisté nemají srdce, ale teď prokázali alespoň poloviční shovívavost.
Třeba tak nějak čekají, že jim podnikatel odkryje svoje majetkové portfolio a objasní minulé obchody.
Protože bez něj tu skládačku dohromady nikdy nedají.
Bohoušek se pochlapil
Redakce Odposlechu má z více zdrojů ověřeno, že premiér Bohuslav Sobotka, jemuž bylo svého času místopředsedou vlády Andrejem Babišem vyhrožováno, že ho „veme lopatou“, zatímco prezident Miloš „Kadence“ Zeman by ho řešil rovnou kalašnikovem, pod tlakem těchto výhrůžek dospívá v muže jak se patří. Když na poslední koaliční radě začal Babiš na svého ministerského kolegu Mládka křičet, že lže, upozornil ho premiér, že tady není v Agrofertu, a zavelel svým stranickým ovečkám k odchodu. Když se po dvaceti minutách vrátili do sálu, Babiš se celkem zklidnil. Také lidovci po celou dobu zachovali rozvážnou neutralitu, pro niž jsou v každém vládním kolektivu tolik ceněni a oblíbeni. Vážíce si svých křesel, nehnuli ani brvou.
Vzpomínka na Štrougala
Na starou dobrou štrougalovskou politickou zkušenost, podle níž v Česku padne každá vláda, která zdraží pivo, si zřejmě minulý týden vzpomněl Andrej Babiš, jehož elektronická evidence tržeb by bezesporu ke zdražení vedla. Štrougal to zažil a Babiš nechce. Šidící hospodští si totiž neodvedené daně nestrkají do vlastních kapes, ale významně se o ně dělí se svými zaměstnanci i zákazníky. S těmi především formou přívětivějších cen. Online pokladny je donutí daně do cen plně promítnout, což pivo určitě zdraží. Babišův nápad přesunout čepované pivo ze základní rovnou do druhé snížené sazby, s nímž se jako se slibem celému národy vytasil v televizi, však nejspíše neprojde.
Babiš má sice pravdu, když tvrdí, že to evropská legislativa nezakazuje, nicméně podle Odposlechu z Bruselu je k tomu potřeba souhlas ostatních členských zemí a těm se k jeho vyslovení v případě země s jedním z nejlevnějších piv v Evropě asi nebude chtít.
Test spotřebitele
Do usínajícího byznysu alternativních distributorů energií vstoupil pozoruhodný hráč, časopis dTest, který připravuje elektronickou aukci, v níž chce vybrat nejvýhodnějšího dodavatele energie. Spustil proto kampaň, v jejímž rámci se zájemci mohou zaregistrovat a stát se v budoucnu klientem vítěze aukce. Ne že by při současných cenách energií nebylo záhodno hledat možné úspory. Aukční nákupy skrývají řadu rizik, mezi něž patří především schopnost alternativního dodavatele splnit své závazky i častá spotřebitelská neznalost závazků, které vyplývají z jejich vlastních smluv, ale s tím by se zrovna dTest měl umět vypořádat. Překvapivější je, že se na akci podílí společnost Pricewise, jejíž šéf prezentuje svou firmu slovy: „Pomáháme firmám, které mají ambici stát se leadrem, zvýšit výnosy a zákaznickou spokojenost pomocí chytrých marketingových řešení.“ Zájemce se také nedozví, jak se vlastně vítěz takové aukce vybere. Trochu se zdá, že dTest po období, kdy se věnoval záslužnému testování výrobků a služeb nabízených na českém trhu, změnil své zaměření a nyní testuje spotřebitelskou obezřetnost svých čtenářů.
l