Japonská skupina Tsuchiya investovala na jihu Čech stovky milionů korun. Podle prezidenta firmy Koiči Ohary tuzemská BBH Tsuchiya zatím svůj potenciál plně nevyužila.
Původně jsme hledali partnera, se kterým bychom mohli spolupracovat. Pracujeme v automobilovém průmyslu a stále hledáme nějaké možnosti spolupráce a rozšiřování byznysu. Když jsme se doslechli o zdejší štítkárně, rozhodli jsme se pro její akvizici, místo abychom budovali novou společnost na zelené louce. Do Evropy jsme šli mimo jiné kvůli dlouhé tradici automobilového průmyslu.
E15: Co vás před sedmi lety vedlo k akvizici v Česku?
E15: Toto je vaše jediná továrna v Evropě?
Ano. Mimo Japonsko máme další firmy v šesti zemích, například v Číně, Vietnamu, Kanadě nebo USA.
E15: Je skupina s evropskou investicí spokojena?
Vidíme zde velký potenciál do budoucna. Se současnou situací spokojeni úplně nejsme, ale během uplynulých let jsme dosáhli řady zlepšení v produktivitě, kvalitě a výkonech managementu. Takže vidím řadu pozitivních trendů.
E15: Co je hlavní problém?
Řekl bych, že jde hlavně o obecnou ekonomickou situaci a krizi, kterou si v minulých letech prošel automobilový průmysl. Rádi bychom viděli více zákazníků z České republiky a Německa, naším záměrem také bylo získat jako odběratele více japonských firem, které působí v Evropské unii. Jenže pro japonský automobilový průmysl byla krize obzvlášť těžkou zkouškou.
E15: Kolik už jste v Česku proinvestovali?
Můžeme mluvit o stovkách milionů korun.
E15: Poohlížíte se v Evropě po dalších akvizicích?
Nyní máme dostatečnou kapacitu k pokrytí poptávky v EU. Takže bych si spíše přál, abychom rostli tady v Českých Budějovicích. Naší filozofií je investovat dlouhodobě.
Čtěte také:
Štítkárna Tsuchiya otevřela novou halu za půl miliardy
Japonský výrobce autodílů Fukoku otevře závod v Česku. První v Evropě
Japonská Konica Minolta chystá v Česku akvizice zdejších firem