PRAHA (ČTK, han) - Uvolnění trhu s prodejem nových
aut, náhradních dílů a servisem vozů nebude pravděpodobně tak rychlé, jak se původně předpokládalo. Podle současné legislativy by trh s auty byl liberalizován už od 1. ledna 2004 (EURO 26/2003). Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS), který normu platnou od července vydal, ale nyní údajně pracuje na její novelizaci s návrhem na prodloužení současného přechodného půlročního období až do 1. listopadu příštího roku.
„Na základě toho, že také Evropská unie prodloužila přechodové období, lze očekávat, že vyhláška bude plně aplikovatelná až k 1. listopadu 2004,“ uvedl předseda ÚOHS Josef Bednář na adresu české normy. Na jeho stole by již měla ležet novela vyhlášky, jež předpokládá úpravu v délce přechodného období. „Už je to rozhodnuté, že se to prodlouží do listopadu,“ řekl ČTK zdroj,
který je se situací obeznámen, ale nepřál si být jmenován.
Tiskové oddělení úřadu odmítlo podat bližší informaci.
Platná vyhláška uvádí, že by prodejci aut nebyli od 1. ledna 2004 povinni při prodeji nových vozů současně poskytovat opravárenské a údržbářské služby a obráceně. Náhradní součástky bude možné objednat prakticky kdekoli, nejen výhradně u výrobce aut. A především - automobilky už nebudou určovat, kdo smí prodávat jejich výrobky.