Sdružení automobilového průmyslu (SAP) zveřejnilo souhrnnou statistiku popisující vozový park v Česku. Z dat lze vyčíst, že ačkoli od roku 2000 narostl počet osobních automobilů v Česku o více než milion vozů, k jejich omlazení nedošlo. Právě naopak. Průměrné stáří registrovaných osobních vozidel ke 30. červnu 2010 je dle statistik Sdružení automobilového průmyslu 13,65 roku. „Vozy staršího data výroby bývají nedostatečně vybaveny bezpečnostními prvky, jako jsou airbagy, nebo bezpečnostní systémy typu ABS (protiblokovací systém kol), ESP (elektronický stabilizační program) a ASR (protiprokluzový systém kol). Ochrana posádky je tak u starších vozů na znatelně nižší úrovni, než je tomu u vozů nových, a následky nehod vozů s dřívějším datem výroby bývají o poznání tragičtější,“ varuje SAP. Ačkoli nehodovost automobilů starších deseti let je zhruba stejná jako nehodovost vozů mladších, v těch starších zahynulo dle statistik téměř 65 procent všech účastníků dopravních nehod. Přitom s vozy zaregistrovanými před deseti a více lety najezdí jejich majitelé zpravidla dvaapůlkrát méně kilometrů, než je tomu u vozů mladších deseti let.
Podle statistiky bývají nejzranitelnější skupinou při dopravních nehodách děti. To platí jak pro děti cestující v osobním automobilu, tak pro dětské cyklisty a chodce. A právě v kategorii chodců jsou děti viníky nehod z více než jedné třetiny. Nehod, u kterých jsou děti oběťmi, naštěstí na českých silnicích ubývá.