Pád koaliční vlády Mirka Topolánka by mohl podnikatelům alespoň částečně pomoci. Pod stolem totiž zřejmě skončí dva návrhy na úpravu celoročního omezení jízd kamionů.
Autor: Jakub Stadler
Na popud Strany zelených vláda schválila zejména celoroční zákaz jízd kamionů v pátek odpoledne, což vyvolalo bouřlivé reakce nejen autodopravců, ale i zástupců českého průmyslu. Odstupující šéf rezortu dopravy Petr Bendl ještě před svým odchodem z ministerstva připravil návrh, podle nějž by kamiony zůstaly v pátek odpoledne na silnicích bez jakýchkoliv zákazů, jen by platily vyšší mýto. Tato varianta by měla v Poslanecké sněmovně najít pohodlnou většinu, protože pro zákaz jízd kamionů v pátek byli striktně pouze zástupci Strany zelených. Ostatní poslanci by zřejmě zvedli ruku pro vyšší mýto v pátek odpoledne.
Podle ODS je ovšem čas plány přehodnotit, protože na dopravce dolehla finanční krize a kamionů tak jako tak jezdí méně. Dopravci potvrdili, že nyní jezdí po dálnicích o pětinu méně kamionů než loni. Mluvčí sdružení dopravců Česmad Bohemia Martin Felix považuje plán ODS za rozumný. Poznamenal, že vyšší mýto kamiony z dálnic nevyžene, protože hlavní je dojet do cíle včas.