Internetové obchody
PRAHA – Většina spotřebitelů je spokojena s prodejem on–line. Vyplývá to z průzkumu společnosti Ernst & Young, který provedla ve dvanácti zemích světa u více než čtyř tisíc respondentů. Mezi položkami, které zákazníci nakupují prostřednictvím internetu, se nejčastěji objevují knihy, CD a počítače. Stále větší obliby se ale těší on–line nákup oděvů a módních doplňků.
Průzkum ukázal, že tento způsob prodeje začíná mít dopad na běžné obchody. Více než polovina celkového počtu spotřebitelů, kteří využívají k nákupům počítač, uvedla, že tradičně nakupuje v menší míře.
Podle odhadů Ernst & Young bude v roce 2005 prodej on–line představovat deset až dvanáct procent celkového prodeje v kategoriích, jako jsou oděvy, módní doplňky, zdravotní a kosmetické výrobky a hračky. U knih, hudebních nosičů, softwaru a spotřební elektroniky by tento podíl mohl být až čtvrtinový.