Možnost uzavření pojištění prostřednictvím internetu je pro většinu pojišťoven již samozřejmostí. Uplatnění tento distribuční kanál nachází například v oblasti povinného ručení.
Autor: Martin Siebert
Tempo nabídky nových produktů a služeb, které poskytují prostřednictvím telefonu a internetu pojišťovny na českém trhu, se začíná zpomalovat. Objemy on-line uzavřených pojistek a uhrazeného pojistného ale stále rostou. Vyplývá to z průzkumu, který mezi největšími pojišťovnami a pojišťovacími makléři uskutečnila poradenská firma KPMG.
„Pojišťovny velmi dobře chápou, že pomocí alternativních distribučních kanálů mohou oslovit relativně velké množství nových klientů, kteří individuálně hledají na internetu a porovnávají výhodnost pojistných produktů. Pokud jednou najdou svého favorita, například na základě toho, že sjednat pojištění po internetu je jednoduché nebo jim přináší finanční úspory, často se ke stejné pojišťovně vrací i v budoucnosti,“ uvedl Jiří Diepolt z oddělení služeb pro finanční instituce společnosti KPMG. Nabídka on-line produktů a služeb všech významných pojišťoven se podle něj od předchozího roku příliš nezměnila. Dosáhla totiž úrovně, kdy pojišťovny nabízejí možnost sjednání většiny svých významných produktů i prostřednictvím internetu. „On-line pojištění je však stále populárnější a objemy uzavřených smluv výrazně narůstají,“ dodal Diepolt.
Prostřednictvím internetu lze on-line uzavírat především produkty neživotního pojištění. Mezi nejčastější produkty patří cestovní pojištění společně s povinným ručením, které nabízí každá z největších deseti pojišťoven. U neživotního typu pojištění je možné sjednat i další produkty, zejména pak havarijní pojištění, pojištění domácnosti a budov, pojištění odpovědnosti, pojištění právní ochrany a úrazové pojištění. Průzkum také ukázal, že životní pojištění není možné uzavírat on-line.
Vzhledem ke složitosti těchto produktů preferují pojišťovny stále osobní kontakt zástupce pojišťovny s klientem.