Menu Zavřít

Opačné strategie

3. 10. 2003
Autor: Euro.cz

Běžné účty

MM25_AI

PRAHA (tos) - Živnostenská banka a eBanka, dvě z menších bank s velkými ambicemi, přišly s novými strategiemi v boji o tržní podíl. Každá z nich zvolila postup zcela opačný.
Živnobanka uvedla na trh balíčky Standard, Forte a Grand, které za 99 až 289 korun měsíčně předplácejí široký rozsah bankovních služeb – vedení běžného účtu, přímé bankovnictví, vydání a vedení platební karty a kontokorent. Hlavní rozdíl mezi jednotlivými balíčky je v kvalitě vydané platební karty a v přítomnosti, respektive rozsahu cestovního pojištění. Nový koncept „all inclusive“ odkoukaný od mateřské UniCredito a je v tuzemsku unikátní především tím, že klient již neplatí za jednotlivé bankovní transakce, ale vše má v základní ceně.
eBanka zvolila opačný postup. Klienti, jejichž výplata přicházející na osobní účet přesáhne měsíčně částku 15 000 korun u cenového programu Základ a 30 000 korun u programu Plus, mají nově vedení účtu i služby přímého bankovnictví zcela zdarma. Banka předpokládá, že nárůst počtu klientů a jejich (zpoplatněných) transakcí více než vyrovná pokles výnosů z poplatků. Uživatelé programu Základ nově ročně ušetří minimálně 768 korun, klienti s programem Plus 1128 korun. „Chceme tímto způsobem zvýhodnit klienty, kterým bude jejich Osobní účet u eBanky sloužit jako hlavní konto, a přicházíme tak s další konkurenční výhodou. Považujeme za neudržitelné, aby banka účtovala klientům poplatky za to, že jí svěřují svou výplatu,“ vysvětlil strategii marketingový ředitel eBanky Petr Pištělák.

  • Našli jste v článku chybu?