Nejnovější Focus je ještě prostornější, stylovější a prošpikovaný nejmodernějšími technologiemi. Některé z nich mají dokonce původ ve stíhacích letounech!
Královskou disciplínou nového Focusu je prostornost. Zejména kombi v roli rodinného vozu přímo zazáří. Šířka zavazadlového prostoru mezi podběhy je nejlepší v segmentu a celý kufr je tak velký, že i bez sklopení zadních sedadel pojme velkou přepravku na psa. Vždyť má objem 608 litrů! Radost budou ale mít i cestující, a to v obou karosářských variantách.
Prodloužení rozvoru náprav o více než pět centimetrů vyústilo ve výrazně zvětšený prostor před koleny ve druhé řadě sedadel.
Vnitřní šířka v úrovni ramen vzadu se zvětšila o plných šest centimetrů. K dojmu prostornosti přispívá rovněž prodloužený tvar oken v zadních dveřích a otevíratelná panoramatická střecha, která vpouští do interiéru přirozené světlo.
Průhledový displej jako ve stíhačce
Nový Focus má řidičsky nejatraktivnější jízdní projev ze všech vozů své třídy.
Vyspělý podvozek s nezávislým zavěšením zadních kol může být poprvé osazen adaptivními tlumiči pérování CCD, které nepřetržitě monitorují pohyby zavěšení a karoserie, stejně jako řízení a brzdy a každé dvě milisekundy upravují svoje reakce s cílem zajistit co nejplynulejší jízdu. Použitá technologie dokáže také zaznamenat výmol a zmírnit přenos rázu, který při jeho přejetí vznikne, do prostoru pro cestující.
Zákazníci mohou vybírat ze zážehových motorů Ford EcoBoost o výkonech 74 až 134 kW a vznětových jednotek Ford EcoBlue o výkonech 70 až 110 kW.
Dlouhodobý důraz Fordu na zavádění špičkových asistenčních a bezpečnostních systémů se naplno projevuje i na novém Focusu, který patří k technicky nejvyspělejším vozům ve své kategorii. Zásluhou pokročilých asistenčních technologií se řídí ještě příjemněji a klade na řidiče menší nároky.
Příklad? Jako první model značky Ford na evropském trhu nabízí nový Focus průhledový displej (head-up display, HUD), který promítá důležité provozní informace přímo do zorného pole řidiče. Toto řešení má původ ve stíhacích letounech. Displej ve Focusu je jasný, barevný a čitelný i s polarizačními brýlemi.
Pět let záruky
Další pozoruhodnou novinkou je rozšíření adaptivního tempomatu o nové funkce.
Stop & Go umožňuje brzdit až do úplného zastavení a znovu se rozjet. Funkce aktivního udržování v pruhu pak usnadňuje řízení zejména na dálnicích. Systém Pre-Collision Assist nově rozpozná i cyklisty.
Samozřejmě nechybí ani komunikační a zábavní systém Ford SYNC 3. Je kompatibilní s Apple CarPlay i Android Auto™ a slouží k ovládání audiosystému, navigace, klimatizace a některých funkcí připojeného chytrého telefonu nejen prostřednictvím osmipalcové dotykové obrazovky, ale i hlasem v českém jazyce.
O tom, že Ford své novince věří, svědčí pětiletá záruka. Kvality vozu přitom nejsou vykoupeny vysokou cenou. Nový Focus lze pořídit za zvýhodněnou akční cenu už od 369 990 korun, takže si ho může dovolit prakticky každý. I to je plně v souladu s filozofií Fordu přinášet nejmodernější technická řešení co nejširšímu okruhu zákazníků.
Královskou disciplínou nového Focusu je prostornost. Zejména kombi v roli rodinného vozu přímo zazáří.